تاریخچه شماره 80 استقلال در لیگ برتر؛ حسرت

تاریخچه شماره 80 استقلال در لیگ برتر؛ حسرت

پایگاه خبری فوتبالی - با اعلام باشگاه استقلال، محمدحسین اسلامی که جدیدترین خرید آنها برای لیگ بیست و چهارم است با پیراهن شماره 80 بازی خواهد کرد. 

به گزارش فوتبالی، این همان شماره‌ای است که اسلامی در ذوب‌آهن به تن داشت. مرور استقلال در تاریخ لیگ برتر پیش از اسلامی، تنها 5 بازیکن دیگر را با این شماره نشان می‌دهد که جز اولی، بقیه بیشتر عمرشان را با پیراهن آبی روی نیمکت و سکو سپری کردند. درحالیکه به عنوان یک استعداد جوان راهی این تیم شدند و قرار بود پدیده شوند.

* رضا عنایتی

اولین بازیکنی که پیراهن شماره 80 استقلال را در تاریخ لیگ برتر به تن کرد، آقای گل این بازیها بود یعنی رضا عنایتی. او وقتی در نیمه دوم لیگ چهاردهم برای سومین و آخرین بار پیراهن آبی را به تن کرد، نتوانست به شماره محبوبش یعنی 11 برسد و مجبور شد اولین80 استقلال بشود. بهترین روزهای این شماره هم با عنایتی رقم خورد. او 1125 دقیقه این پیراهن را در 13 بازی لیگ برتری پوشید و 4 گل هم زد.

* بویان نایدنوف

یک هافبک مثلا هجومی متولد بلغارستان که 4 بازی ملی برای مقدونیه انجام داد. او در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم و. به عنوان بازیکن آزاد پس از پایان فصل نقل و انتقالات به استقلال آمد و قراردادی 1.5 ساله بست که زیاد دوام نیاورد. نایدنوف فقط 206 دقیقه با پیراهن آبی در 4 بازی به زمین رفت و درنهایت از استقلال جدا شد. 

اما بابت یک سالی که از قراردادش باقی مانده بود از آبی‌ها شکایت کرد و پول خوبی در حدود 300 هزار دلار گرفت آنهم بعد از محروم کردن استقلال از نقل و انتقالات. رضا افتخاری که آن زمان مدیرعامل استقلال بود، بعدها اعتراف کرد این بازیکن به اصرار شفر جذب شده و او مخالف خریدش بوده است.

* محمد بلبلی

اولین خرید استقلال در لیگ نوزدهم بود و شماره 80 را انتخاب کرد. هافبک هجومی آن زمان 21 ساله‌ای که با قراردادی 4 ساله به استقلال آمد و جزو پدیده‌های لیگ هجدهم با پیراهن سپیدرود به شمار می رفت. بلبلی اما تنها 4 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داد و مجموع دقایق حضورش در زمین 28 دقیقه بود.

* علی بخشی

بازیکن جوانی بود که نامش با شماره 80 در لیست استقلال برای لیگ بیستم قرار داشت ولی هرگز فرصت بازی پیدا نکرد. هافبک آن زمان 18 ساله‌ای بود که با قراردادی 5 ساله از امید سایپا جذب شد و این یعنی حتی برای فصل بعد هم قرارداد دارد ولی کسی از او خبری ندارد.

* محمدحسین زواری

درحالیکه استقلال، سرمربی نداشت مدیرعامل این تیم از علیرضا منصوریان مشورت گرفت و به سراغ زواری و حامدی‌فر رفت.

 زواری با پیراهن شماره 80 در این 2 فصل، 49 دقیقه برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت: 48 دقیقه در 4 بازی لیگ بیست و دوم و یک دقیقه در این فصل که همان بازی اول برابر صنعت نفت در آبادان بود.

5390