46 سال پیش در چنین روزی؛ وقتی استقلال اولین بار قهرمان جام حذفی شد!

46 سال پیش در چنین روزی؛ وقتی استقلال اولین بار قهرمان جام حذفی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- امروز سالگرد اولین قهرمانی استقلال (تاج سابق) در جام حذفی ایران است.

به گزارش فوتبالی، روز 26 خرداد ماه بود که سپاهان موفق شد در فینال جام حذفی با دو گل مس رفسنجان را شکست بدهد و قهرمان این مسابقات شود. این پنجمین قهرمانی سپاهان در ادوار جام حذفی بود اما استقلال هنوز با 7 قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات است.

نکته جالب این است که امروز سالگرد اولین قهرمانی استقلال در جام حذفی هم هست. 12 تیر ماه سال 1357 یعنی 46 سال پیش استقلال در فینال دومین دوره جام حذفی با دو گل پرویز مظلومی در دقیقه 55 و هادی نراقی در دقیقه 75 تیم هما را شکست داد و به اولین قهرمانی‌اش در جام حذفی رسید. البته استقلال آن روزها با نام «تاج» فعالیت می‌کرد.

استقلال در آن دوره، مسابقات را با پیروزی یک بر صفر مقابل ایرانجوان بوشهر شروع کرد. تک‌گل مسابقه را هادی نراقی در دقیقه 18 زد. حریف استقلال در مرحله بعدی تیم آرارات تهران بود. نکته جالب این بود که مسابقه در ورزشگاه 4 هزار نفری آرارات برگزار شد و استقلال با گل مجید نوروزی در دقیقه 68 پیروز شد و به نیمه نهایی مسابقات رسید.

در مرحله نیمه نهایی استقلال در شهر بندر انزلی مقابل تیم ملوان قرار گرفت. ملوان تیمی بود که در اولین دوره مسابقات قهرمان شده بود و انگیزه زیادی برای تکرار کردن قهرمانی‌اش داشت. به خصوص که میزبان این مسابقه بود. این مسابقه در وقت‌های عادی و اضافی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اما در ضربات پنالتی استقلال بهتر عمل کرد و با نتیجه 3 بر دو پیروز شد و به فینال رسید. در فینال هم که هما را با دو گل شکست داد و قهرمان شد.

نکته جالب این است که پرسپولیس هم در این دوره از جام حذفی حضور داشت اما در اولین مرحله مقابل ابوملسم مشهد قرار گرفت و بعد از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 شکست خورد و حذف شد. ابومسلم در این مسابقه میزبان بود و بعد از صعود به مرحله بعدی مقابل ملوان شکست و از مسابقات کنار رفت.

1359