ناامیدی پیشکسوت استقلال؛ با این سبک بازی امیدی به قهرمانی نداریم!

ناامیدی پیشکسوت استقلال؛ با این سبک بازی امیدی به قهرمانی نداریم!

پایگاه خبری فوتبالی- محسن بیاتی‌نیا می‌گوید باشگاه استقلال نظر هوادارانش را درباره نکونام و سبک بازی این تیم جویا شود.

به گزارش فوتبالی، استقلال در بخش زیادی از لیگ بیست و سوم صدرنشین جدول بود اما در نهایت با یک توقف بی‌موقع در هفته بیست و هشتم، صدر جدول را از دست داد و قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کرد. اتفاقی که باعث ناامیدی و سرخوردگی هواداران این تیم شد.

استقلال از همان اوایل فصل چهره مدعی قهرمانی را داشت اما سبک بازی این تیم بیش از حد دفاعی به نظر می‌رسید و همین مساله باعث انتقاد برخی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران هم شده بود. هواداران این تیم هم اگرچه از سبک بازی تیم‌شان خیلی راضی نبودند اما صدرنشینی طولانی مدت استقلال باعث شده بود انتقادی نکنند و حامی جواد نکونام باشند. 

اما ناکامی در قهرمانی باعث شد ناگهان حمایت هواداران استقلال قطع شود و جایش را به انتقاد و حمله به نکونام بدهد. دیگر خبری از آن حمایت‌های بی‌قید و شرط نبود و سرمربی استقلال جایگاه محکمش در طول را ظرف چند روز از دست داده بود. حالا کار به جایی رسیده است که بخش زیادی از هواداران این تیم خواستار برکناری نکونام شده‌اند.

با این وجود مشخص نیست که در لیگ بعدی چه کسی روی نیمکت استقلال خواهد نشست. مالکیت جدید باشگاه هنوز تصمیم قطعی‌اش را در این باره نکرده است و رسانه رسمی باشگاه استقلال هم هنوز خبری در این باره منتشر نکرده است. نگرانی هواداران استقلال این است که با ماندن نکونام در این تیم، دوباره شاهد بازی‌های دفاعی و کم‌هیجان از تیم‌شان باشند.

محسن بیاتی‌نیا کارشناس فوتبال و پیشکسوت باشگاه استقلال در این باره گفته است: به نظر من استقلال نمی‌تواند با این سبک بازی قهرمان شود. شما رقبای استقلال را ببینید که چه فوتبال تهاجمی بازی می‌کنند. به همین دلیل است که آنها در یک‌ رقابت ماراتن‌گونه‌ توانستند برنده شوند. با سبک بازی که پرسپولیس، سپاهان‌ و حتی تراکتور دارد من بعید می‌دانم استقلال با این بازی‌ها بتواند قهرمان شود.»

بیاتی‌نیا در مورد سبک بازی استقلال در فصل گذشته و احتمال تکرار آن در فصل آینده گفته است: «برخی مدیران، فوتبالِ جذاب دوست دارند و به همین‌دلیل هم حتی با وجود کسب نتایج خوب ممکن‌ است آن‌ سرمربی را کنار بگذارد. فکر می‌کنم برخی از باشگاه‌ها وقتی در تصمیم‌گیری به بن‌بست می‌خورند، نظرسنجی می‌گذارند تا هواداران تصمیم‌ بگیرند و من فکر می‌کنم هواداران استقلال می‌توانند بگویند از سبک‌ مربیگری نکونام‌ راضی هستند یا نه.»

1359