استقلال و لشکر خارجی‌های بی‌کیفیت؛ این قصه سر دراز دارد

استقلال و لشکر خارجی‌های بی‌کیفیت؛ این قصه سر دراز دارد

پایگاه خبری فوتبالی - هواداران استقلال هنوز خبر جذب یک دروازه‌بان خارجی با وجود داشتن حسین حسینی را هضم نکرده بودند که خبر دیگری، آنها را به مرز انفجار رساند: حضور یک هافبک بوسنیایی. 

به گزارش فوتبالی، ودران کیوسفسکی، دروازه‌بانی است اهل بوسنی با سابقه حضور در لیگ مقدونیه که فصل قبل 37 گل در 38 بازی خورده و 14 کلین‌شیت هم داشت. هافبک بوسنیایی که گفته می‌شود 30 میلیارد برای آبی‌ها، هزینه داشته هم آلمدین زیلیکیچ نام دارد که فصل قبل در 15 بازی، 3 گل زده و 2 پاس گل داده است. 

چنین خریدهای بی‌کیفیتی البته برای استقلال در تاریخ لیگ برتر، مسبوق به سابقه بوده و این فهرست 10 نفره، تاییدکننده صحت ادعاست. مردانی مانند تاپالوویچ، نیومایر، آندره لوییز، فیلیپ آلوز ده‌سوزا، آنتونیو کاروالیو و حتی پرو پییچ، فقط کمی از این مردان بهتر بودند ولی حضور آنها هم نشان می‌دهد آبی‌ها در این تقریبا دو دهه چقدر خارجی بنجل جذب کرده‌اند. 

در این بین نباید فراموش نکنیم مردانی مانند لیام ردی، لادو آخالایا، هندریک هلمکه، آلبرتو داسیلوا هم خارجی‌هایی بودند که جذب استقلال شدند ولی حتی یک دقیقه هم به میدان نرفتند و با گرفتن پول‌شان به خانه برگشتند.

* رافائل گومز

  کمتر از یک نیمه برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت درحالیکه گفته می‌شد سابقه حضور در تیمهای مطرح سری آ برزیل را دارد. نمایش او برابر ذوب‌آهن در لیگ سوم اسفناک بود.

* روجر فابریتسیو

  مهاجم محبوب قلعه‌نویی بود که بارها جلوتر از علی سامره در ترکیب اصلی قرار گرفت. یک برزیلی بسیار بی‌کیفیت که فقط یک گل در 12 بازی لیگ برتری زد: به فولاد و ابراهیم میرزاپور.

* گوران لاوره

  قرار بود یک هافبک بازیساز باشد که جای خالی مجتبی جباری را پر می‌کند ولی فقط 33 دقیقه برای استقلال به میدان رفت؛ قدِ بلندی داشت و فقط همین!

* الحاجی گرو

  استقلال برای پر کردن جای خالی مامه تیام، اقدام به جذب این مهاجم کرد.

 گرو در یک نیم‌فصل فقط یک گل برای استقلال زد که آنهم از روی نقطه پنالتی بود.

* بویان نایدنوف

  در نیمه دوم فصل به استقلال پیوست تا نقش حلقه ارتباطی بین عقب و جلوی زمین باشد ولی تنها 4 بازی به میدان رفت که نشان از کیفیت بالایش! داشت.

* نیکلای بودوروف

  فرهاد مجیدی برای بالا بردن عیار دفاعی استقلال این مدافع بلغارستانی را جذب کرد که در همان ابتدای پوشیدن پیراهن آبی، حداقل 10 کیلو اضافه وزن داشت. 

* ریوالدو

  درباره‌اش گفته می‌شد که هافبکی است توانا در هر دو فاز هجومی و دفاعی ولی مظلومی کمتر از 90 دقیقه از او استفاده کرد و یک نیم‌فصل هم دوام نیاورد.

* آندرس دوس‌سانتوس

  مهاجمی که در زمان مظلومی به استقلال آمد ولی فقط 7 بازی در لیگ برتر انجام داد. دوس‌سانتوس علاقه‌ای به تماس با توپ نداشت.

* سردان اورسوویچ

  شکار کادر فنی استقلال از اردوی ترکیه. یک هافبک هجومی که قرار بود جای حسین کاظمی را در پست هافبک دفاعی پر کند. یک گل در 8 بازی زد و قبل از نیم‌فصل رفتنی شد.

* ژاک الونگ

  شب قبل از دربی جام ولایت، استقلالی شد و فردایش در ترکیب قرار گرفت و نشان داد سالهاست با توپ میانه‌ای نداشته است.

5390