گزارش روز/ ابوالفضل جلالی و امید نورافکن مردادماه قطعا سرباز می‌شوند!

گزارش روز/ ابوالفضل جلالی و امید نورافکن مردادماه قطعا سرباز می‌شوند!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد دو بازیکن خوبِ فوتبال ایران فصل آینده به طور قطع سرباز خواهند بود. 

به گزارش فوتبالی، بحث سربازی برای فوتبالیست‌ها تبدیل به یک معضل شده است و هر سال چند نفر از فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر ناچار می‌شوند برای ادامه فعالیت‌شان به تیم‌های نظامی بروند تا دوران سربازی خودشان را در این تیم‌ها بگذرانند و فعالیت فوتبالی‌شان متوقف نشود.

سال گذشته میلاد سرلک و محمد عمری دو بازیکن پرسپولیس سرباز شدند و دیگر حق حضور در این تیم را نداشتند. برای همین هم در نیم‌فصل به تنها تیم نظامی حاضر در لیگ برتر یعنی ملوان بندر انزلی پیوستند. حالا فصل هم به پایان رسیده است اما این دو نفر هنوز بازیکن ملوان هستند.

اما قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر خبر رسیده است که دو بازیکن لیگ برتری که اتفاقا ملی‌پوش هستند و هر دو در پست دفاع چپ بازی می‌کنند سرباز شده‌اند و باید در لیگ بیست و چهارم از تیم‌های‌شان جدا شوند و به تیم‌های نظامی بروند. این دو نفر ابوالفضل جلالی مدافع چپ استقلال و امید نورافکن مدافع چپ سپاهان هستند.

جلالی 26 ساله و نورافکن 27 ساله هستند. هر دو نفر از بهترین بازیکنان لیگ برتر در فصلی که تازه به پایان رسیده است بودند و هواداران دو تیم استقلال و سپاهان خیلی امیدوار بودند که این دو نفر در دوره بعدی لیگ برتر هم بدرخشند و به تیم‌شان برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و همچنین نمایش موفق در لیگ نخبگان آسیا کمک کنند.

جلالی و نورافکن در روزهای اخیر بسیار تلاش کرده‌اند تا شاید بتوانند معافیت خودشان را تمدید کنند و این فصل را هم در تیم‌های خودشان بگذرانند. اما فوتبالی خبردار شده است که هیچ راهی برای حل مشکل این دو بازیکن وجود ندارد و هر دوی آنها به زودی در مردادماه سرباز می شوند و باید از تیمشان جدا شوند.

نکته مهم این است که در حال حاضر در لیگ برتر فقط باشگاه ملوان بندر انزلی می‌تواند بازیکنان سرباز را جذب کند. بنابراین جلالی و نورافکن که هر دو مدافع چپ هستند باید به ملوان بروند. البته نورافکن در پست هافبک دفاعی و هافبک میانی هم می‌تواند بازی کند.

البته در لیگ آزادگان هم تیم فجر سپاسی شیراز مجوز استفاده از بازیکنان سرباز را دارد اما بسیار بعید است که بازیکنان ملی‌پوش تمایلی به حضور در لیگ آزادگان داشته باشند. چون آنها ملی‌پوش هستند و تیم ملی از اواسط شهریور ماه وارد آخرین مرحله مسابقات انتخابی جام جهانی می‌شود و طبیعتا جلالی و نورافکن هم دوست ندارند موقعیت‌شان را در تیم ملی از دست بدهند.

امروز جلالی برای پیگیری مسایل مالیاتی به باشگاه رفته بود و مشخص است که در این کارها احتمال برای مقدمات ثبت نام و گرفتن دفترچه اعزام به خدمت است.

1359