نگاهی به آمار و ارقام استقلال خوزستان در فصل اخیر؛ یک بقای ناپلئونی!

نگاهی به آمار و ارقام استقلال خوزستان در فصل اخیر؛ یک بقای ناپلئونی!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال استقلال خوزستان در لیگ بیست و سوم روزهای پرالتهاب و پراسترسی را پشت سرگذراند و در آخرین بازی مهر بقا پای کارنامه آن زده شد.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال استقلال خوزستان که پس از چند فصل دوری از سطح اول لیگ ایران، در لیگ برتر بیست و سوم برای اثبات دوباره خود تلاش می‌کرد، چندان نتوانست در این بخش موفق عمل کند. این تیم از پیش از شروع لیگ با چالش‌های فراوان مواجه بود و همین چالش‌ها نیز کار آبی‌های خوزستان را آن‌قدر سخت کرد که تا هفته پایانی لیگ نیز نتوانستند از رده‌های پایین جدول تکان بخورند و در نهایت با ۲۸ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از پیکان، با قرار گرفتن در رده پانزدهم به صورت معجزه‌وار در لیگ برتر ماندنی شدند.

مقایسه آماری عملکرد استقلال خوزستان با فصول قبل

استقلال خوزستان در حالی بقایش در لیگ برتر در آخرین دیدار این رقابت‌ها قطعی شد که فصل قبل در لیگ یک نیز در چنین شرایطی و در آخرین بازی موفق شد با ۵۷ امتیاز و دو امتیاز بیشتر از تیم سوم جدول یعنی سایپا به عنوان دومین تیم، صعود خود به لیگ برتر را قطعی کند. استقلال خوزستان در حالی در لیگ بیست و سوم برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد، در لیگ پانزدهم با عملکردی باورنکردنی به قهرمانی برسد. 

مقایسه ارزش استقلال خوزستان نسبت به لیگ بیست و دوم

مطابق آمار سایت معتبر ترانسفر مارکت، مجموع ارزش بازیکنان استقلال خوزستان در لیگ بیست و سوم ۶.۵۴ میلیون یورو بود و ارزش بازیکنان این تیم در لیگ یک، ۴.۷۰ میلیون یورو بود و بر این اساس ارزش بازیکنان تیم خوزستانی در لیگ برتر افزایش نسبتا خوبی داشت.

گران‌ترین بازیکن استقلال در فصلی که گذشت، علی وزیر پناه با۴۵۰ هزار یورو و دومین بازیکن گران این تیم ایمان رازانی با ۳۵۰ هزار یورو بود. در لیگ بیست و سوم اما گران‌ترین بازیکن، جواد آقایی‌پور با ۵۵۰ هزار یورو و دومین بازیکنان گران تیم، اندونگ و دوستون هر کدام با ۵۰۰ هزار یورو است.

ترین‌های انفرادی استقلال خوزستان در لیگ بیست و سوم

جواد آقایی پور با ۹ گل زده بهترین گلزن استقلال خوزستان بود. آسو رستم و کاظمی نیز هر کدام به ترتیب با ۴ و ۳ گل زده در رده های دوم و سوم جدول گلزنان این تیم قرار گرفتند. همچنین آقایی‌پور، آبشک و شوشتری هر کدام با سه پاس گل برترین پاسورهای استقلال در فصلی که گذشت، لقب گرفتند.

جواد آقایی پور مهاجم این تیم نیز ارزشمندترین بازیکن استقلال بود. او با ۹ گل زده و ۳ پاس گل، ۱۲ تاثیرگزاری در به ثمر رساندن گل‌های استقلال خوزستان داشت. همچنین حسن پورحمیدی در ۱۶ بازی که محافظ دروازه استقلال بود، سه بار موفق به کلین شیت شد.

در این تیم شوشتری شش بار کار زرت گرفت و اگر بخواهیم از نظر مجموع کارت قرمز و زرد خشن‌ترین بازیکن استقلال را در فصلی که گذشت، معرفی کنیم این عنوان به مطلق زاده می‌رسد که در طول فصل، یک بار با کارت قرمز و پنج بار با کارت زرد، جریمه شد.

مهم‌ترین حواشی استقلال خوزستان در لیگ بیست و سوم

استقلال خوزستان لیگ را با حواشی زیادی آغاز کرد؛ از تعلل در معرفی پورموسوی به عنوان سرمربی به دلیل اختلاف نظر او و مدیریت باشگاه تا جذب بازیکن. از دیگر حواشی این تیم می‌توان به برکناری مدیرعامل این باشگاه (کیوان بابادی) در آستانه لیگ برتر اشاره کرد. این تیم که در جذب بازیکن نتوانست چندان موفق باشد، تمام نیم فصل اول را با قرار داشتن در قعر جدول به پایان رساند و حتی در برهه از بازی‌های نیم فصل نخست، سرمربی تیم استعفا کرد که مسئولان باشگاه با نگاه به ثبات در کار، با این استعفا موافقت نکردند. استقلالی‌ها اگرچه در نیم فصل دوم بهتر امتیاز گرفتند و از نظر امتیازی در نیم فصل دوم، در رده ششم قرار گرفتند اما در مجموع به سختی و ناپلئونی در لیگ برتر ماندند.

7474