ادامه چالش با تیم رسانه‌ایِ استقلال؛ چرا نکونام از بیانیه حمایتی باشگاه شاکی است؟

ادامه چالش با تیم رسانه‌ایِ استقلال؛ چرا نکونام از بیانیه حمایتی باشگاه شاکی است؟

پایگاه خبری فوتبالی- استقلالِ لیگ بیست و سوم یکی از عجیب‌ترین تیم‌های همه ادوار لیگ برتر بود. هواداران استقلال و فوتبالدوستان ایرانی در استقلالِ این فصل اتفاقات عجیب کم ندیدند. اتفاقاتی که باعث شد این تیم فصل پراز تنش و حاشیه را سپری کند.

به گزارش فوتبالی، سایت روزنامه خبرورزشی در گزارشی باور نکردنی از یک اتفاق عجیب پرده برداشته است. در این گزارش نوشته شده که جواد نکونام از تیم جدید رسانه ای باشگاه هم شاکی و ناراحت شده است. 

گزارش این سایت را بخوانید:" یکی از عجیب‌ترین اتفاقات استقلال در فصل گذشته درباره فعالیت رسانه های این باشگاه بود. جواد نکونام سرمربی استقلال می‌گفت همه محتواهای کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی باشگاه قبل از انتشار باید به اطلاع او برسد و تاییدِ او را داشته باشد اما علی خطیر که از همان ابتدای فصل مدیر عامل باشگاه بود مخالف این موضوع بود و می‌گفت رسانه متعلق به باشگاه نه به فرد. با همین تفاوت دیدگاه بود که در اتفاقی عجیب استقلال دو گروه رسانه‌ای داشت. یکی رسانه رسمی باشگاه و دیگری تیمی که زیر نظر نکونام فعالیت می‌کرد. نکونام برای خودش یک تیم رسانه‌ای 7 نفره! شامل مدیر رسانه ای (البته فقط چند بازی توانست روی نیمکت بنشیند و بعد از سوی مدیرعامل وقت برکنار شد)، مشاور مدیر رسانه ای (که او هم توسط مدیرعامل وقت برکنار شد)، عکاس، دستیار عکاس، فیلمبردار، خبرنگار، طراح پوستر و گرافیست داشت. اما افرادی که رسانه رسمی باشگاه را اداره می‌کردند حدود چهار نفر بودند که زیر نظر مدیران باشگاه کار می کردند."

سایت روزنامه خبر ورزشی از ابعاد عجیبی از اختلافات نکونام با مدیران باشگاه بر سر تیم رسانه‌ای و فعالیت آن پرده برداشته است. اتفاقاتی که نظیر آن حتی در تیم‌های رده پایین‌تر دیده نمی‌شود. نکته جالب این است که ظاهرا مخالفت و اختلاف نکونام با تیم رسانه‌ای باشگاه استقلال هنوز هم ادامه دارد!

در ادامه گزارش آمده است:" سرمربی استقلال تقریبا در تمام طول فصل با رسانه باشگاه مشکل داشت و انواع و اقسام گلایه‌ها را مطرح کرد. اولین بار وقتی باشگاه استقلال بعد از شکست این تیم مقابل سپاهان، به آبی پوشان خسته نباشید گفت و از نمایش آنها تمجید کرد، نکونام شاکی شد چرا باشگاه از تیم حمایت کرده و خواهان حذف متن باشگاه شد. اما بخش رسانه‌ای زیر بار این خواسته سرمربی نرفت. نکونام هم از طریق سرپرست وقت تیم پیغام داد که رسانه باشگاه دیگر از او حمایت نکند!

این اتفاق یک بار دیگر وقتی رخ داد که پس از قطع همکاری فرهاد مجیدی با اتحاد کلبا شایعه شد که مجیدی آلترناتیو نکونام است. این بار نکونام از سکوت رسانه باشگاه شاکی شد و از طریق سرپرست تیم پیغام فرستاد چرا باشگاه از او حمایت نمی‌کند؟! رسانه رسمی باشگاه هم با انتشار متنی از رسانه‌ها خواست بزرگان استقلال را روبروی هم قرار ندهند و تاکید کرد جواد نکونام با استقلال قرارداد سه ساله دارد و سرمربی تیم می‌ماند."

در ادامه این گزارشِ خبر ورزشی به بزرگ‌ترین چالش از این دست هم اشاره شده است. اوج اختلاف اما روزی بود که استقلال به مس رفسنجان در جام حذفی باخت و حذف شد و هواداران در فضای مجازی به نحوه بازی تیمِ نکونام معترض و خواهان برکناری او شدند. بعد از این شکست رسانه رسمی باشگاه استقلال با اعلام حمایت از نکونام، از هواداران شاکیِ تیم خواست با اولین شکست، موفقیت‌های استقلال را فراموش نکنند و به حمایت از نکونام و شاگردانش ادامه بدهند. نکونام اما از این حمایت خوشش نیامد و در اولین مصاحبه‌اش به باشگاه حمله‌ور شد که چرا با اولین باخت، بیانیه می‌دهد؟

طبق این گزارش حتی بعد از رفتن خطیر هم این مشکل حل نشد. به نظر می‌رسید با روی کار آمدن فرشید سمیعی که برخی هواداران استقلال می‌گویند در کنار شهریاری و سرمربی، ضلع سوم کودتای شبانه علیه علی خطیر بود (و چنان از حمایت جواد نکونام بهره می‌برد که شایعه شده بود نکونام به مدیران هلدینگ گفته حتما باید دستکم تا پایان فصل فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشد و او حاضر به کار با گزینه دیگری نیست) این سوتفاهم‌ها تمام شده است اما نزدیکان سرمربی استقلال می‌گویند اطلاعیه 3 روز قبل باشگاه در خصوص وضعیت نقل و انتقالات استقلال هم دلخوری جواد نکونام را به دنبال داشته است! پس از انتشار این اطلاعیه، یکی از افراد نزدیک به نکونام با مدیران بخش رسانه‌ای باشگاه تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند نکونام به شدت از انتشار این بیانیه شاکی شده و مدعی است این بیانیه باید قبل از انتشار به تایید او می‌رسید! ظاهرا مدیر بخش رسانه باشگاه هم پاسخ تندی به نزدیکان نکونام داده و اعلام کرده انتشار بیانیه در حیطه اختیارات مدیریت باشگاه است و ربطی به کادر فنی ندارد!

ظاهرا نکونام قصد ندارد از عقیده خودش مبنی بر این که تیم رسانه‌ای باشگاه باید زیر نظر او باشد دست بردارد. حتی تغییر در مدیریت و مالکیت باشگاه هم باعث نشده نکونام از عقیده خودش کوتاه بیاید. این مساله در فصل گذشته دردسرهای زیادی برای استقلال درست کرد و اگر حل‌نشده باقی بماند می‌تواند در فصل بعد هم چالش‌هایی برای این باشگاه ایجاد کند."

باید دید واکنش نکونام و تیم رسانه ای اطرافش به گزارش سایت روزنامه خبر ورزشی چه خواهد بود.

1359