متخصص زدن گل افتتاحیه از شمس‌آذر؛ چَک اول !

متخصص زدن گل افتتاحیه از شمس‌آذر؛ چَک اول !

پایگاه خبری فوتبالی- گل اول بازی را چه کسی می‌زند؟ جواب این سوال در نتیجه نهایی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش فوتبالی، در فوتبال شاید عنوان گل پیروزی یا گل تساوی و گل‌های امتیازآور را زیاد شنیده باشیم اما گلی هست که کمتر از آن و اهمیتش گفته شده است.

 گل اول یا گل افتتاحیه بازی از آن گل‌هایی است که شاید امتیازی به آن تعلق نگیرد اما اهمیت زیادی در کسب امتیاز تیمی دارد. 

در بحث آنالیز فوتبال گفته می‌شود زدن گل اول شانس پیروزی یک تیم را به بیش از 60 درصد می‌رساند و از این لحاظ زننده این گل در امتیازگیری تیمش نقش مهمی دارد.

در میان بهترین گلزنان لیگ یکی از بازیکنان در این زمینه حسابی تاثیرگذار بوده است. گلزنی که اتفاقا مهاجم هم نیست و بهترین هافبک گلزن یکی از افتخارات او در لیگ دسته اول بوده است.

 امیرمسعود (پوریا) سرآبادانی هافبک شمس‌آذری‌ها که نفش بسیار مهمی در صعود تیمش به لیگ برتر داشت، با 8 گل در رده چهارم بهترین گلزنان لیگ قراردارد اما در زمینه زدن گل اول در میان بازیکنان رده بالای جدول بهترین عملکرد را داشته و از امتیازگیرترین بازیکنان لیگ بوده است. 

این هافبک با زدن یک گل یک امتیازی و 2 گل 2 امتیازی ( تک گل پیروزی) 5 امتیاز برای تیمش به دست آورده است. از آن سو هم توانسته در در بازی با تراکتور، نساجی، آلومینیوم اراک، پیکان که در همه آنها تیمش پیروز از زمین خارج شده گل اول را بزند و رکورد جالب توجهی داشته باشد.

 او از این تعداد گل فقط یک گل را از روی نقطه پنالتی زده و یک گل او هم مقابل ذوب‌آهن نتوانسته امتیازی به همراه داشته باشد. 

این بازیکن با زدن گل در مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان اولین گل تیم فوتبال شمس آذر قزوین را در مسابقات لیگ برتر به ثمر رساند و نامش را هم به عنوان اولین گلزن لیگ برتری قزوینی‌ها ثبت کرد. 

4326