گروه ایران در مقدماتی جام جهانی؛ نه سخت‌ترین و نه راحت‌ترین!

گروه ایران در مقدماتی جام جهانی؛ نه سخت‌ترین و نه راحت‌ترین!

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی حریفان خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را شناخت.

به گزارش فوتبالی، با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی و افزایش سهمیه های قاره آسیا، نحوه انتخاب تیم‌ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا و کانادا هم متفاوت شده و ۱۸ تیمی که از مرحله مقدماتی انتخابی راهی این مرحله شده‌اند، در سه گروه شش تیمی قرار گرفتند تا در پایان دو تیم برتر گروه‌ها راهی جام جهانی شوند و تیم های سوم و چهارم گروه‌ها به مرحله سوم انتخابی راه یابند و برای رسیدن به جام جهانی رقابت کنند.

دقایقی پیش قرعه کشی انتخابی جام جهانی برگزار شد که تیم ملی ایران در گروه A رقابت‌ها با تیم‌های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی همگروه شد. گروهی که در مقایسه یا دو گروه دیگر نه بسیار سخت است و البته اصلاً آسان هم نیست.

تیم ملی از تیم‌های سید دوم با قطر، قهرمان آسیا، همگروه شده است؛ تیمی که یوزهای ایرانی در آخرین تقابل با آن‌ها خاطره بسیار تلخی دارند. مسابقه‌ای که عنابی پوشان با درخشش اکرم عفیف توانستند به فینال جام ملت های آسیا رسیده و آرزوی ایران برای رسیدن به دیدار نهایی را از بین ببرند. قطر در ادامه قهرمان شد و حالا به عنوان قهرمان آسیا رقابت جالبی با ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی خواند داشت.

ازبکستان دیگر تیمی است که تیم ملی نتوانسته در دو بازی اخیر بر آن‌ها غلبه کند. تیم ملی در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی با این تیم همگروه بود که در نهایت هر دو بازی برگزار شده در تاشکند و تهران به تساوی انجامید تا شاگردان امیر قلعه نویی فقط با تفاضل گل بهتر به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله نهایی انتخابی شوند.

شاید امارات بهترین گزینه از سید چهارم از بین تیم‌های اردن (نائب قهرمان آسیا)، عربستان و امارات بوده و این تیم حریفی است که تیم ملی توانسته در رویارویی با آن‌ها مشکل چندانی نداشته باشد.

قرقیزستان و کره شمالی هم دو تیم سرسخت و البته ناشناخته گروه هستند. قرقیزها همواره فوتبالی فیزیکی با سرسختی خاصی را در دستور کار دارند و تیم کره شمالی که برای انتخابی جام جهانی قبلی انصراف داده بود، تیمی است که کسی اطلاعات خاصی از آن‌ها ندارد و دیدار با این تیم علی الخصوص در خاک این کشور آسان نیست.

شاید نکته مثبت گروه تیم ملی این باشد که شاگردان قلعه‌نویی فقط یک بار به آسیای شرقی سفر خواهند کرد و سایر دیدارها در خاورمیانه و آسیای مرکزی بین تیمهای همسایه ایران است ولی در کل گروه یوزها را نه می‌توان همانند گروه سوم که عربستان، ژاپن و استرالیا همگروه هستند، بسیار سخت نامید و نه همانند گروه دوم که فقط کره جنوبی سابقه حضور در جام جهانی را دارد؛ آسان تلقی کرد.

1997