گزارش روز؛ نگاهی به نقاط مثبت کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس

گزارش روز؛ نگاهی به نقاط مثبت کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جدید پرسپولیس در طی 30 سال فعالیت حرفه‌ای خود، حضور روی نیمکت تیم‌های مختلفی را تجربه کرده که از موفق‌ترین دوران کاری وی می‌توان به حضور در ویارئال و الاهلی مصر اشاره کرد.

به گزارش فوتبالی، سال 2010 یکی از رویایی‌ترین سال‌های خوان کارلوس گاریدو بود. آن سال ویارئال در لیگ اروپا حضور داشت و توانست با هدایت گاریدو از گروه خود صعود کند. گاریدو در ادامه توانست مقابل حریف‌های دشواری مانند ناپولی و بایرلورکوزن به پیروزی برسد و تیمش را تا نیمه نهایی لیگ اروپا جلو بببرد، اما در آنجا مغلوب پورتو شد و از صعود به فینال بازماند.

ویارئال با هدایت گاریدو در لالیگا هم عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست در پایان فصل در رده چهارم جدول به کار خود خاتمه بدهد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کند.

یکی دیگر از تجربه‌های گاریدو، سال 2014 در الاهلی مصر بود. او در این سال با الاهلی به قهرمانی جام کنفدراسیون آفریقا و سوپر جام مصر دست یافت تا دو جام را در قاره آفریقا به نام خود ثبت کرده باشد، اما در پایان فصل از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد.

خوان گاریدو در پایان فعالیتش در الاهلی، آمار 22 پیروزی، 10 تساوی و 8 شکست را ثبت کرد.

عملکرد موفق او در الاهلی موجب شد از سوی پایگاه Football  Coach World Ranking  به عنوان سی و چهارمین مربی ارزشمند جهان انتخاب شود.

سرمربی پرسپولیس، در مراکش هم با جام قهرمانی عکس یادگاری گرفته و به عنوان سرمربی راجا کازابلانکا، قهرمان Throne Cup مراکش در سال 2017 و قهرمان جام کنفدراسیون‌های قاره افریقا در سال 2018 شد.

7474