دستیار زیدان؛ گزینه‌ای از لیست بلند و بالای زنوزی برای نیمکت تراکتور

دستیار زیدان؛ گزینه‌ای از لیست بلند و بالای زنوزی برای نیمکت تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی - دستیار سابق زین‌الدین زیدان جدیدترین نامی است که پیرامون نیمکت تراکتور شنیده می‌شود.

به گزارش فوتبالی، با اینکه هنوز تکلیف تداوم تیمداری محمدرضا زنوزی مشخص نشده و قرار است این تاجر تبریزی در جلسه نهایی خود با مسئولین استانی شرکت کند ولی شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این تیم محبوب در این چند روز بسیار بالا رفته است.

جدیدترین موضوع پس از خبر حضور بازیکنان پرسپولیسی در تراکتور، پیشنهاد قرمزها به داوید بتونی دستیار سابق زین‌الدین زیدان در رئال مادرید است. مربی ۵۲ ساله فرانسوی که علی رغم اینکه لقب بزرگی همچون دستیاری زیدان را یدک می‌کشد اما از لحاظ رزومه‌، کارنامه پرباری ندارد.

بتونی مابین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ مربی تیم‌های پایه بوده و سه دوره در رئال مادرید سابقه دستیاری زین‌الدین زیدان را دارد؛ یک بار در رئال مادرید کاستیا و دو بار در تیم اصلی. 

بتونی فقط یک بار سابقه سرمربیگری دارد که مربوط به فصل گذشته در تیمی به نام FC Sion بوده که نتایج خوبی به همراه نداشته است.

اما واقعیت اینکه دستیار فرانسوی یکی از گزینه‌های پرشمار لیست سرمربیان پیشنهادی به زنوزی برای هدایت تراکتور است و مدیران این تیم هنوز به جمع‌بندی نهایی در این زمینه که حتی سرمربی ایرانی انتخاب کنند یا خارجی، نرسیده‌اند و گزینه‌های زیادی اعم از ایرانی و خارجی به آن‌ها پیشنهاد شده است.

نکته عجیب اینکه تراکتور در سالیان اخیر با سرمربیان خارجی نامداری نظیر جان توشاک، ژرژ لیکنز، مصطفی دنیزلی، قربان بردیف و پاکو خمز نتوانست به هدف اصلی خود یعنی قهرمانی برسد و اینکه حالا نام یک دستیار که سابقه سرمربیگری چندانی هم ندارد، برای این تیم مطرح شده و به تی‌تی‌ها پیشنهاد شده؛ عجیب به نظر می‌رسد.

1997