آماده سازی ورزشگاه‌ تختی برای میزبانی چقدر هزینه دارد؟

آماده سازی ورزشگاه‌ تختی برای میزبانی چقدر هزینه دارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ورزشگاه تختی برای آماده‌سازی و میزبانی از لیگ برتر به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فوتبالی، محمدرضا مجیدی درمورد آخرین وضعیت ورزشگاه‌ تختی برای میزبانی از لیگ برتر، اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و جوانان تهران، اقداماتی مثل کشت چمن، خزانه زمین، سکوی تماشاگر، نور و صوت را تقریبا انجام داده‌ایم اما بخشی از جزییات کار مربوط به پیست تارتان مانده که همه این‌ها مستلزم تامین اعتبار است. تا الان دراین مورد چیزی ابلاغ نشده. در مجموع به شرط رسیدن اعتبار، ظرفیت میزبانی از لیگ برتر وجود دارد.

وی افزود: اگر اعتبارات به موقع و ظرف چند روز آینده برسد، گیت‌های ورودی، تارتان و.... را هم آماده برگزاری مسابقات خواهیم کرد. اداره کل ورزش و جوانان تهران و شخص علی جوادی مداوم پیگیر قضیه است اما بحث این است که باید اعتبار به دست ما برسد تا بتوانیم کار اجرایی خود را تمام کنیم. ورزشگاه تختی پتانسیل مناسبی دارد. امیدواریم مسئولان سازمان لیگ و نهادهای دیگر هم پیگیری کنند تا زودتر اعتبارات برسد و بتوانیم در خدمت ورزشکاران باشیم.

مدیر ورزشگاه تختی اضافه کرد: سکوهای تماشاگران، نیمکت و چمن  تقریبا آماده است. البته حدود ۱۰ درصد باید قبل از مسابقات ویرایش شود اما پس از چندین سال که بازی‌ها در این استادیوم برگزار نشده باز هم نمی‌توانیم به شکل قبلی مسابقات را در آن برگزار کنیم‌. لازمه برگزاری بازی‌ها این است که پس از چندین سال ظواهر کار را درست کنیم و باید شرایطی فراهم شود که با زیباتر شدن استادیوم، جامعه ورزش و فوتبال بهتر بتوانند از آن استفاده کنند. اگر امروز اعتبار برسد قول می‌دهم حداکثر در ۴۰ روز ورزشگاه تختی را آماده کنیم.

مجیدی درمورد اینکه زیاد نباید منتظر ورزشگاه تختی باشیم، تصریح کرد: حتی اگر جهادی کار کنیم باید با برخی واقعیات کنار بیاییم. حالت بد قضیه را گفتم اما در حالت ویژه شاید در ۲۰ روز هم بتوانیم ورزشگاه را برسانیم. بحث گیت‌ها و تارتان ۲ مشکل اساسی ما است. 

وی درمورد مبلغ موردنیاز برای تجهیز این ورزشگاه، توضیح داد: دقیق مبلغ کارشناسی را نمی‌دانم اما می‌دانید پیست تارتان در شرایط فعلی حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان پول می‌خواهد. پیش‌بینی دفتر فنی و اداره کل ما حدود ۵۰ میلیارد تومان برای کل مجموعه است. باید یک مجموعه آبرومند درست کنیم. در غرب تهران استادیوم آزادی را داریم اما در شرق این شهر هیچ امکاناتی نداریم. خارج از موضوع لیگ برتر باید به ورزشگاه تختی، ویژه نگاه کنیم. باید زمینه‌ای را به شکلی فراهم کنیم که جمعیت شرق تهران از امکانات استفاده کنند.

مجیدی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران ادامه داد: این هزینه کردن با بحث عدالت ورزشی هم سازگار است. در مجموعه‌ای ۱۰۰ هکتاری به نام ورزشگاه تختی، می‌توانیم پوشش ورزشی خوبی برای اهالی شرق تهران داشته باشیم و تعداد ورزشکاران این منطقه را افزایش بدهیم. حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ صندلی داریم. چه قدر خوب است اهالی منطقه از این امکانات استفاده کنند. لازمه این کار هم دیدگاه مثبت مسئولان ما در سازمان برنامه و بودجه و سطح بالای استان است. مکاتبات لازم را هم با وزیر ورزش انجام دادیم. طبق ماده ۲۷ قصد داریم یک آکادمی و زمین جدید در مجموعه احداث کنیم. در کل ورزشگاه تا امروز آماده نیست.

2636