روشنک: مهم‌ترین مشکل ورزشگاه تختی برای میزبانی از لیگ برتر زمین چمنش است

روشنک: مهم‌ترین مشکل ورزشگاه تختی برای میزبانی از لیگ برتر زمین چمنش است

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: مهم‌ترین مشکل ورزشگاه تختی برای میزبانی از لیگ برتر زمین چمنش است.

به گزارش فوتبالی، امیرحسین روشنک درمورد بازدید امروز خود از ورزشگاه تختی تهران، اظهار داشت: در کل شرایط ورزشگاه تختی خوب است به این دلیل که این استادیوم در گذشته روی اصول ساخته شده. با این وجود ایرادهایی دارد که مسئله اصلی آن زمین چمن است. این چمن درحال رشد و پوست انداختن است اما نیاز به بازبینی و رفع مشکلات دارد. سایر ایرادها در حد اصلاحات و تجهیز است. شرایط سکوها هم در کل خوب است اما باید ورودی بانوان و هواداران میهمان هم تفکیک شود. 

وی درپاسخ به این سوال که با توجه اینکه فقط در یک سمت ورزشگاه تختی سکو وجود دارد چگونه می‌‎توان بانوان را روی سکوها مستقر کرد، گفت: برای این موضوع راهکار داده‌ایم. می‌توانند در ضلع جنوبی ورزشگاه یک ورودی را تفکیک کرده و گیت مجزا بگذارند تا آن بخش در اختیار بانوان قرار بگیرد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص شرایط نصب VAR در استادیوم تختی، گفت: خوشبختانه فضای لازم برای اتاق VAR وجود دارد و فقط باید به الزامات این سیستم تجهیز شود.

روشنک درخصوص اینکه با این تفاسیر آیا در ابتدای لیگ می‌توان از ورزشگاه تختی استفاده کرد، توضیح داد: حدود یک ماه و نیم تا 2 ماه کار دارد و به ویژه باید روی چمنش کار کنند تا از همان ابتدا شرایط مناسبی برای لیگ داشته باشد. البته هزینه سنگینی برای رفع ایرادها باید در نظر گرفته شود. الان باید به قضیه به این شکل نگاه کنیم که طبق گفته مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مسئولان ورزشگاه آزادی، این استادیوم تا اواسط شهریور نمی‌تواند میزبانی کند و استادیوم تختی باید جایگزینش شود. به همین دلیل باید با انجام دادن این کارها، ورزشگاه تختی را برسانند.

وی اضافه کرد: استقلال و پرسپولیس هم تا جایی که می‌توانند باید به آلترناتیو ورزشگاه آزادی یعنی استادیوم تختی کمک کنند. از هر لحاظ فکر کنید چه سابقه و چه ظرفیت و امکانات، شماره‌گذاری صندلی‌ها، جایگاه بانوان هوادار، تماشاگران میهمان و ... این استادیوم پس از آزادی می‌تواند در تهران میزبان بازی‌ها باشد. 

2636