سومین جام سپاهان در پایتخت؛ طعم شیرین آزادی

سومین جام سپاهان در پایتخت؛ طعم شیرین آزادی

پایگاه خبری فوتبالی- در غیاب سرخابی‌های پایتخت ورزشگاه آزادی در فینال جام حذفی، از قهرمانی سپاهان زردپوش شد.

به گزارش فوتبالی، تیمی که در لیگ نتوانسته بود خودش را وارد دوقطبی استقلال و پرسپولیس کند، در بازیهای حذفی با شکست دادن حریف کرمانی‌اش، قهرمان شد.  این برای پنجمین بار بود که سپاهان توانست با کاپ قهرمانی جام حذفی دور افتخار بزند. آنها همچنان تنها تیمی هستند که هرگاه وارد بازی فینال شده‌اند با جام از آن بیرون آمده‌اند.

تهران و ورزشگاه آزادی، همان جایی است که 3 تا از 5 قهرمانی سپاهان در جام حذفی رقم خورده است. زردها در پایتخت، بیشتر از خانه صاحب جام شده‌اند: 3 قهرمانی در آزادی و 2 قهرمانی در نقش جهان.

 اولین جشن قهرمانی سپاهان در جام حذفی در تهران برگزار شد. آنها سال 1383 برابر استقلال در بازی نهایی قرار گرفتند. بازی رفت در نقش جهان را 3 بر 2 بردند و با دوگل  سیدمهدی سیدصالحی در آزادی، درمجموع 5 بر 2 تیمِ قلعه‌نویی را شکست دادند و در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی گرفتند.

دو قهرمانی بعدیِ سپاهان در خانه و جلوی چشم تماشاگران خودی بود. مرتبه اول برابر پرسپولیس که آنها در ضربات پنالتی برنده و قهرمان شدند. بازی رفت دو تیم در آزادی، یک - یک شد. بازی برگشت در اصفهان هم نتیجه مشابهی داشت و درنهایت تعیین قهرمان با ضربات پنالتی رقم خورد که سپاهان فتحش کرد. 

جامِ سوم هم در خانه بود. سپاهان در رباط کریم، صبا را یک صفر برد و در بازی برگشت هم 3 گل در نقش جهان زد.

جامِ چهارم اما مجددا در آزادی روی دست سپاهانی ها رفت. آنها 2 بار از پرسپولیس عقب افتادند ولی درنهایت، تساوی 2 بر 2 رای به تعیین قهرمان در ضیافت پنالتی داد. سپاهان هر 4 ضربه‌اش را گل کرد ولی قرمزها با از دست دادن پنالتی های هادی نوروزی و رضا حقیقی، بازنده شدند.

...و جامِ پنجم سپاهان که بازهم در آزادی به دست آمد. آنها با دبل شهریار مغانلو، مس رفسنجان را در پایتخت بردند و تبدیل به سومین تیم پرافتخار جام حذفی شدند.

4326