خطر محرومیت از میزبانی لیگ‌ برتر بیخ گوش یزدی‌ها

خطر محرومیت از میزبانی لیگ‌ برتر بیخ گوش یزدی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- زمزمه‌های ناخوشایندی مبنی بر محرومیت احتمالی یزد از میزبانی لیگ برتر فوتبال به گوش می‌رسد، تیم فوتبال چادرملو به تازگی به لیگ برتر صعود کرده و رویای ۲۰ ساله یزدی‌ها را محقق ساخته و حالا خبر رسیده شاید این استان بعلت مشکلات زیرساختی ورزشگاه، نتواند میزبان رقابت‌های لیگ برتر در فصل پیش رو باشد.

به گزارش فوتبالی، استان یزد نزدیک به ۲ دهه هست که رنگ لیگ برتر را ندیده و نمایندگان این استان در این ۲۰ سال در لیگ های مختلف و از جمله دسته یک، یکی پس از دیگری از راهیابی به بالاترین سطح فوتبال کشور ناکام ماندند؛ حالا این رویای دست نیافتنی محقق شده و چادرملو لیگ برتری شده اما به تازگی خبر رسیده که فدراسیون فوتبال اعلام کرده یزد برای میزبانی از این رقابت های مهم مشکلات متعددی در حوزه زیرساخت ها و از جمله ورزشگاه بزرگ و اصلی این شهر دارد!

آخرین حضور تیم فوتبال یزد در لیگ برتر مربوط به حدود ۲۰ سال قبل است که تیم شهید قندی این مهم را محقق ساخت اما فقط یکسال دوام آورد و دوباره به لیگ دسته یک سقوط کرد که علت اصلی آن بی تدبیری در بدنه فوتبال استان بود .

حالا پس از سالها انتظار و شادمانی یزدی‌ها از صعود چادرملو به لیگ برتر، زمزمه هایی به گوش می رسد که شاید یزد نتواند میزبان باشد؛ به همین سادگی و با همین تلخی!

فدراسیون فوتبال زیرساخت های ورزشگاه شهید نصیری یزد را مناسب لیگ برتر ندانسته و ایرادات آن را در ۴۱ بند اعلام کرده و یادآور شده چنانچه این مشکلات تا قبل از آغاز لیگ برتر رفع نشود احتمال محرومیت یزد از میزبانی رقابتهای فصل جدید وجود دارد.

فدراسیون اضافه کرد در صورت محرومیت یزد، باید این استان، یک ورزشگاه دیگر در خارج استان را بعنوان میزبان معرفی کند، اتفاق تلخی که امیدواریم رخ ندهد و کام هواداران یزد را تلخ نکند.

لازم است مدیران ارشد اجرایی استان و همچنین هیات فوتبال و باشگاه چادرملو در فرصت باقی مانده، چاره ای اندیشه کنند و اجازه ندهند یزد از میزبانی رقابتها محروم و هواداران آن دلسرد شوند.

فدراسیون فوتبال زیرساخت های ورزشگاه شهید نصیری یزد را مناسب لیگ برتر ندانسته و ایرادات آن را در ۴۱ بند اعلام کرده و یادآور شده چنانچه این مشکلات تا قبل از آغاز لیگ برتر رفع نشود احتمال محرومیت یزد از میزبانی رقابتهای فصل جدید وجود دارد.

فرصتی باقی نمانده، وقت کم است و فقط ۲ ماه فرصت داریم تا چمن بسیار نامطلوب ورزشگاه را تعویض و یا ترمیم کنیم؛ در قدم اول باید نظر فدراسیون فوتبال را جلب کرد و سپس در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ترمیم زیرساخت های ورزشگاه قدیمی و کهنه شهید نصیری چاله اندیشی کرد.

این که چه باید کرد، درایت مسوولان استان، هیات فوتبال و مسوولان باشگاه چادرملو را می طلبد و اما آنچه مسلم است و نباید اتفاق بیفتد محرومیت هواداران یزد از میزبانی رقابت های لیگ برتر است.

۲ دهه تعلل کردیم و فقط شعار دادیم، در این ۲۰ سالی که پشت سر گذاشتیم هرگز به فکر این نبودیم که شاید روزی فرزندان با استعداد یزدی بتوانند لیگ برتری شوند و لذا در اندیشه ساخت یک ورزشگاه شایسته و یا بهسازی زیرساخت های ورزشگاه موجود نبودیم.

ورزشگاه فعلی شهید نصیری یزد بیش از ۴۰ سال عمر دارد، در سال ۷۵ مجددا بازسازی و یکبار هم در سال ۸۳ دوباره افتتاح شد ، ۷۵ هزار متر مربع زیربنا و ۱۲ هزار نفر گنجایش دارد، سالهاست که کلنگ یک ورزشگاه ۶۰ هزار نفری در یزد به زمین خورده اما به دلیل مشکلات مالی همچنان به حال خود رها شده و فقط ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

به هر نحوی که می شود باید پای خیران را به این حوزه باز کرد و با همکاری خود شرکت چادرملو که یک شرکت بزرگ و متمول است در قدم اول نسبت به ترمیم زیرساخت های ورزشگاه شهید نصیری اقدام کرد و پس از آن در اندیشه ساخت یک ورزشگاه بزرگ و در خور برای مردم یزد بود.

تلاش می کنیم ورزشگاه شهید نصیری را به لیگ برتر برسانیم

رییس هیات فوتبال یزد با تایید ضرب الاجل فدراسیون فوتبال برای رفع نواقص ورزشگاه شهید نصیری گفت: ایرادات وارده به این ورزشگاه ۲۸ مورد بود و سپس ۴۱ مورد رسید و طییعی است که ورزشگاه پیر و خسته شهید نصیری که در ۲۰ سال گذشته فقط در آن بازی شده و مورد توجه قرار نگرفته زیر ذره‌بین فدراسیون باشد.

"امیر فرشاد تفکری" به ایرنا افزود: طی ۲۰ سال اخیر هیچگونه کار زیرساختی در این ورزشگاه نشده و بیشتر به آن رنگ و لعاب دادند تا اینکه زیر ساخت ها را ترمیم کنند.

وی با بیان اینکه شاید تصور نمیشد یزد پس از ۲۰ سال لیگ برتری شود و اینگونه غافلگیر گردد، تصریح کرد: شرایط ورزشگاه نصیری اصلا خوب نیست و این را در بازی های اخیر تیم چادرملو به خوبی متوجه شدیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های فوتبال ما مشکل دارد، حتی توان بلیت فروشی هم نداریم و همه این معضلات فقط متوجه مدیران فعلی نیست و مدیران گذشته هم کوتاهی کردند.

طی ۲۰ سال اخیر هیچگونه کار زیرساختی در این ورزشگاه نشده و بیشتر به آن رنگ و لعاب دادند تا اینکه زیر ساخت ها را ترمیم کنند

تفکری افزود: امید است با تلاش و همت مجموعه مدیریت استان و چادرملو و هیات فوتبال یزد، حداقل های مورد انتظار فدراسیون فوتبال را تامین کنیم .

وی چمن ورزشگاه نصیری را بسیار نامطلوب توصیف کرد و گفت: تا ۲ ماه آینده لیگ برتر شروع میشود و اگر بخواهیم چمنی شایسته داشته باشیم برای کشت مجدد آن به چهار ماه زمان نیاز داریم و لذا باید در قدم اول به اصلاح و ترمیم آن بپردازیم.

رییس هیات فوتبال یزد با بیان اینکه پیمانکاری را مشخص کردیم تا چمن را که اصلی ترین ایراد سازمان لیگ بوده را برطرف و به رقابت های لیگ برتر برساند است افزود: نور ورزشگاه باید تقویت و اسکوربوردهای آن ترمیم گردد.

وی با اظهار امیدواری به اینکه تا ۲ ماه آینده حداقل مشکلات ورزشگاه شهید نصیری حل و نظر فدراسیون جلب شود افزود: امیدواریم کام مردم ما تلخ نشود و میزبان شایسته ای برای مسابقات لیگ برتر باشیم.

تیم فوتبال چادرملوی یزد در رقابت های لیگ دسته یک این فصل با قاطعیت، راهی لیگ برتر شد و پس از ۲ دهه مردم این استان را شادمان کرد.

2636