گزارش ویژه/ وقتی ابوالفضل جلالی از کم کردن قراردادهای بازیکنان استقلال تعریف کرد اما خودش یک ریال هم کم نکرد!

گزارش ویژه/ وقتی ابوالفضل جلالی از کم کردن قراردادهای بازیکنان استقلال تعریف کرد اما خودش یک ریال هم کم نکرد!

پایگاه خبری فوتبالی- شاید باورش سخت باشد؛ اما ابوالفضل جلالی یکی از بازیکنان استقلال بود که رضایت نداد در فصل گذشته حتی یک ریال از از قراردادش کم شود!

به گزارش فوتبالی، استقلال در فصلی که با نایب قهرمانی این تیم به پایان رسید روزهای پرحاشیه و دشواری را پشت سر گذاشت. از اختلافات سرمربی و مدیر عامل سابق بگیرید تا مشکلات مالی و فشار برای واگذاری به بخش خصوصی و کسب مجوز حرفه‌ای.

اما یکی از مشکلاتی که از همان ابتدا تا پایان نیم‌فصل در استقلال وجود داشت و حتی روی فعالیت این تیم در فصل نقل و انتقالات زمستانی هم تاثیر منفی گذاشت مساله سقف بودجه بود که محدودیت‌های زیادی برای این باشگاه ایجاد کرد. ریشه این مشکل البته به فصلی برمی‌گشت که سردار مصطفی آجورلو مدیر عامل باشگاه بود و قراردادهای اعضای این تیم به شکلی سرسام‌آور و باورنکردنی افزایش پیدا نکرد.

آن روزها مساله‌‌ای به نام سقف بودجه وجود نداشت و بنابراین قراردادهای بازیکنان استقلال بدون هیچ منطق و محدودیتی و البته به شیوه‌ای سرسام آور بالا رفت. دردسر این افزایش بی‌رویه در ابتدای لیگ بیست و سوم مشخص شد. جایی که مجموع قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال بسیار بالاتر از سقف بودجه بود.

این مساله باعث می‌شد چند نفر از بازیکنان استقلال مثل امید حامدی‌فر، سعید مهری، بلانکو و حتی مهدی هاشمی نسب و مربی بدنساز خارجی از اعضای کادر نتوانند قراردادشان را در سازمان لیگ با اعدادی که مدنظرشان است ثبت کنند. اتفاقی که به معنای ممنوعیت حضور آنها در مسابقات بود و حتی بلانکو و هاشمی نسب و دستیار خارجی، چند هفته روی سکوها بودند.

مدیران باشگاه استقلال چاره را در این دیدند که از بازیکنان و مربیان استقلال بخواهند از قراردادشان کم کنند تا دیگران بتوانند با عددهای مدنظرشان ثبت کنند و مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان و کادر باقی‌مانده به وجود نیاید.

این اتفاق ظاهرا در چند مقطع در نیم‌فصل اول افتاد و برخی از بازیکنان با کم شدن قراردادشان موافقت کردند. اتفاقی که فضا را برای ثبت قرارداد بلانکو، حامدی فر و حتی هاشمی نسب و دستیارخارجی هم فراهم کرد اما با اینکه بازیکنان و کادر (نه همه بازیکنان و کادر) از قراردادشان کم کردند اما قرارداد یکی مثل سعید مهری در نهایت 160 میلیون تومان ثبت شد و این بازیکن در نیم‌فصل از استقلال جدا شد. در واقع چند بازیکن استقلال از قراردادشان کم نکردند تا قرارداد مهری 160 میلیون تومان بماند و او نیم فصل با دلخوری استقلال را ترک کند.

چه کسانی کم نکردند؟

هفته پیش ابوالفضل جلالی مدافع چپ استقلال میهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود و در بخشی از مصاحبه‌اش در این باره صحبت کرد. او گفت: «من به بچه‌های تیم استقلال که سه سال کنار آنها بودم افتخار می‌کنم. به خاطر قانون سقف بازیکنان قراردادهایشان را کم کردند و مرام و معرفت به خرج دادند تا چند بازیکن مثل بلانکو و مهری و امید حامدی‌فر و چند بازیکن دیگر قراردادشان ثبت شود. مدیریت هم با بازیکنان صحبت کرد و ما کم کردیم! در استقلال فصل پیش، سه سال بچه‌ها کنار هم بودند و همدل بودند. به قهرمانی فکر می‌کردیم. به خاطر سال‌های قبل مشکلات مالی داشتیم و اول فصل وقتی رفتیم هنوز از سال قبل پول نگرفته بودیم. با همه وجود جنگیدیم ولی متاسفانه نشد.»

جلالی در این مصاحبه گفت: «مدیریت هم با بازیکنان صحبت کرد و ما کم کردیم!» اما جالب است بدانید او یکی از معدود بازیکنان این فصل استقلال بود که حتی یک ریال هم از قراردادش کم نکرد. حتی بازیکنانی مثل سید حسین حسینی و روزبه چشمی که از بزرگتر‌های تیم هستند و در اوایل فصل به این مساله اعتراض داشتند اما در نهایت رضایت دادند تا بخشی از قراردادشان کم شود. حتی آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور هم که مصاحبه‌های تند علیه مدیریت و قانون سقف قرارداد کردند در نهایت راضی شدند از قراردادشان کم شود اما 4 بازیکن استقلال یعنی ابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی و محمد حسین زواری به همراه ارسلان مطهری حتی یک ریال هم از قراردشان کم نکردند.

امیر ارسلان مطهری که باشگاه استقلال یکطرفه با او فسخ کرده بود پیش از فسخ قرارداد هم از قراردادش کم نکرد، از تیم جدا شد و جدایی او باعث شد فضای کمی در سقف بودجه استقلال باز شود اما باز هم کم نکردن چهار بازیکن، باعث شد تا مهری نتواند به رقم قرارداد مدنظرش برسد.

 جالب این است که حتی آرمین سهرابیان و پیمان بابایی که با جلالی، رمضانی و زواری ایجنت مشترک داشتند هم قبول کردند که از قراردادشان کم شود اما ابوالفضل جلالی که خودش به این مساله رضایت نداد در برنامه شبهای فوتبالی هفته گذشته مدعی شد بازیکنان استقلال از جمله خودش از قراردادشان کم کرده‌اند!

البته اسناد و مدارک هم در این زمینه موجود است که نشان می‌دهد همه بازیکنان استقلال، به جز ابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی، حسین زواری و امیرارسلان مطهری از قراردادهای‌شان کم کرده‌اند. صحبت‌های جلالی در برنامه هفته گذشته شبهای فوتبالی، در نوع خودش عجیب بود که از کم کردن قراردادش حرف می‌زد! 

1359