گزارش ویژه/ علاوه بر یک و نیم میلیون درهم برای باشگاه شباب الاهلی؛ مهدی قایدی فصل پیش، 50 میلیارد تومان، می‌خواست!

گزارش ویژه/ علاوه بر یک و نیم میلیون درهم برای باشگاه شباب الاهلی؛ مهدی قایدی فصل پیش، 50 میلیارد تومان، می‌خواست!

پایگاه خبری فوتبالی- حجت کریمی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال روز گذشته در یک گفت‌وگو با خبرنگاران از علت جدایی مهدی قایدی و محمد محبی دو مهاجم آماده دو فصل پیش استقلال هم پرده برداشت.

به گزارش فوتبالی، مهدی قایدی و محمد محبی پس از سپری کردن یک فصل موفق در فصل 1401-1402 در لیگ بیست و دوم با تیم استقلال، در پایان فصل هر دو با امضای قراردادی جدید به باشگاه‌های جدیدی در امارات و روسیه منتقل شدند. 

مهدی قایدی که به صورت قرضی از باشگاه الشباب الاهلی به تیم استقلال آمده بود و در آن فصل در 35 بازی 22 گل و پاس گل به نام خود ثبت کرد، در پایان فصل پس از مذاکرات دو باشگاه استقلال و الشباب الاهلی ترجیح داد به تیم اتحاد کلبا نقل مکان کند. گفته می‌شد مهدی قایدی علاوه بر بند قرضی ماندنش در استقلال که باید به باشگاه الشباب الاهلی یک و نیم میلیون درهم پرداخت می شد، برای خودش هم مبلغ 50 میلیارد تومان می خواست. البته این تقاضا هم به سرپرست مدیرعاملی باشگاه یعنی حجت کریمی هم اعلام شده بود که با پاسخ منفی او مواجه شد. البته حجت کریمی به این ماجرا هیچ اشاره ای نکرد تا اینکه دیشب در گفت و گو با خبرنگاران گفت قایدی و محبی گرانقیمت بودند و استقلال نمی‌توانست به آنها بودجه مدنظر باشگاههای شباب الاهلی و سانتاکلارا و خود بازیکنان را بدهد آن هم در فصلی که سقف قرارداد در بهترین حالت 325 میلیارد تومان برای یک فصل بود. 

در سوی دیگر محمد محبی که به صورت قرضی از باشگاه سانتاکلارا پرتغال آمده بود، دیگر بازیکن آماده آن فصل استقلال بود که از تیم‌های مختلف پیشنهاد‌های قابل توجهی داشت اما تصمیم گرفت به لیگ روسیه و باشگاه روستوف برود و قرارداد 3 ساله‌ای با این تیم امضا کند. او هم در آن فصل در مجموع 34 بازی 16 گل و پاس گل را در کارنامه‌اش به ثبت رساند. باشگاه استقلال پیش از تغییرات مدیریتی در اوایل فصل گذشته فیش جعلی واریز به باشگاه سانتاکلارا داده بود و همین ماجرا باعث شد تا استقلال توسط فیفا 500 هزار دلار جریمه شود. 

حالا پس از گذشت یک فصل هواداران باشگاه استقلال با توجه به واگذاری این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس انتظار دارند که در فصل نقل انتقالات برای تقویت تیم محبوب خودشان مذاکراتی جدی را برای به خدمت گرفتن مهدی قایدی و دیگر بازیکنان و مهاجمان سابق این باشگاه از جمله اللهیار صیادمنش و مامه تیام داشته باشند.

اما حجت کریمی در گفت‌وگوی دیروزش با خبرنگاران درباره قایدی و محبی گفته بود: "قایدی مبلغش بالا بود، محبی هم به همین صورت و می‌خواستند بروند و حالا دیگر از آن موقع‌ها گذشته است و انشالله باشگاه استقلال و هلدینگ خلیج فارس در آینده تصمیم سریعی بگیرند و بتوانند آرامش را به هواداران استقلال بدهند."

حالا هواداران استقلال با توجه به حضور این تیم درفصل آینده لیگ نخبگان آسیا، باید منتظر باشند تا ببینند هلدینگ خلیج فارس در فصل نقل و انتقالات تابستانی چه برنامه‌هایی برای تقویت این تیم خواهد داشت. البته هنوز تکلیف کادر فنی استقلال مشخص نشده است.

گزارش از سعید طالعی/ پایگاه خبری فوتبالی