پس از شش دهه؛ همکاری یک بازیکن از رئال مادرید و بارسلونا روی گل تیم ملی اسپانیا در یورو اتفاق افتاد

پس از شش دهه؛ همکاری یک بازیکن از رئال مادرید و بارسلونا روی گل تیم ملی اسپانیا در یورو اتفاق افتاد

پایگاه خبری فوتبالی- همکاری دو بازیکن تیم های رئال مادرید و بارسلونا روی گل سوم اسپانیا به کرواسی یک‌ رکورد جالب توجه را ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی اسپانیا همراه با لوییس دلا فوئنته به یک برد جالب توجه در رقابت های یور‌و ۲۰۲۴ رسید و در اولین گام موفق شد تیم ملی کرواسی را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و خود را به عنوان یکی از مدعیان عنوان قهرمانی نشان دهد. در صحنه گل سوم این دیدار ارسال زیبای لامین یامال جوان ترین بازیکن تاریخ رقابت های یورو در دهانه دروازه کرواسی به دنی کارواخال مدافع راست تیم ملی اسپانیا رسید و این ستاره باتجربه رئال مادرید گل سوم لاروخا را به ثمر رساند.

نکته جالب توجه اینجا است که این برای دومین بار در تاریخ مسابقات یورو است که یک گل تیم ملی اسپانیا با همکاری یک بازیکن از بارسلونا و رئال مادرید به ثمر رسید. پیش از این و در رقابت های یورو ۱۹۶۴ چنین صحنه ای ‌رقم خورده بود و حالا پس از ۶۰ سال دوباره یک بازیکن از این دو باشگاه مطرح گل تیم ملی اسپانیا را شکل دادند.

با حضور در ترکیب اولیه اسپانیا برابر کرواسی در یورو ۲۰۲۴ لامین یامال با ۱۶ سال و ۳۳۸ روز، به عنوان‌ جوان ترین بازیکن تاریخ یورو شناخته خواهد شد و جوان ترین بازیکنی است که در رقابت های یورو پاس گل داده است.

۱۰۰۹