هوادار؛ استاد امتیازگیری از کامبک‌ها

هوادار؛ استاد امتیازگیری از کامبک‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال هوادار تهران با قرارگیری در رتبه سیزدهم جدول، لیگ بیست و سوم را به اتمام رساند. 

به گزارش فوتبالی، هوادار لیگ را با هدایت محمود فکری آغاز کرد اما فکری در پایان هفته سیزدهم از این تیم جدا شد و جای خود را به مسعود شجاعی داد. فکری در مجموع 13 بازی موفق شده بود 10 امتیاز کسب کند یعنی هر بازی نزدیک به 0.76 امتیاز. هوادار اما با هدایت شجاعی از 17 بازی باقی مانده 19 امتیاز گرفت و معدل نزدیک به 1.2 امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند تا هوادار خطر سقوط را در لیگ برتر احساس نکند. 

هواداری‌ها در مجموع 30 مسابقه از لیگ برتر بیست و سوم، موفق به ثبت 6   پیروزی شدند که از این 6 پیروزی، دو تا به وسیله کامبک زدن آن‌ها به دست آمد. هوادار در هفته هفدهم در حالی میزبان نساجی بود که در این بازی ابتدا با گل دقیقه 11 عیسی مرادی عقب افتاد اما تنها یک دقیقه بعد، کریم اسلامی بازی را به تساوی کشاند. این پایان بازی نبود و محسن سفید چقایی در دقیقه 65 روی پاس قاسمی نژاد، دو بر یک هوادار را پیش انداخت و شجاعی را به سه امتیاز مسابقه رساند. 

در هفته بیست و پنجم و در مقابل صنعت نفت آبادان نیز با کامبک به 3 امتیاز مسابقه رسیدند. آن‌ها در این بازی ابتدا روی گل دقیقه 20 طالب ریکانی از حریف عقب افتادند اما گل‌های داریوش شجاعیان در دقیقه 25 و کریم اسلامی در دقیقه 28، فرشته نجات شجاعی شد و دوباره سه امتیاز دیگر را به اندوخته آن‌ها  اضافه کرد.

هوادار در فصلی که گذشت همچنین سه امتیاز دیگر نیز از طرق ثبت کامبک به دست آورد. البته کامبک‌هایی که نصفه کاره ماند و تنها یک امتیاز را برای آن‌ها به ارمغان آورد. آن‌ها در هفته هشتم و روبه روی گل گهر سیرجان، ابتدا در دقیقه 20 یک بر صفر عقب افتادند اما بازی را در دقیقه 22 مساوی کردند. باز در دقیقه 47 عقب افتادند و در دقیقه 65 بازی را مساوی کردند. این پایان ماجرا نبود و آن‌ها گل سوم را هم در دقیقه 68 از حریف دریافت کردند اما چون نمی‌خواستند ببازند 10 دقیقه بعد گل سوم خودشان و گل ششم بازی را زدند تا بازی با نتیجه تساوی سه بر سه به پایان برسد و یک امتیاز دشت کنند. 

در بازی با ذوب آهن در هفته نوزدهم ابتدا با گل خوردن در دقایق 10 و 60، دو بر صفر عقب افتادند اما در دقیقه 79 و 95 گلزنی کردند تا دست خالی از میدان خارج نشوند و به یک امتیاز بسنده کنند. هوادار در بازی با فولاد هم با کامبک به یک امتیاز رسید. در بازی هفته بیست و دوم ابتدا دو بر صفر پیش افتادند اما فولاد به یک باره به بازی برگشت و سه گل زد. قاسمی نژاد در این بازی فرشته نجات شجاعی شد و در دقیقه 93 برای سومین بار دروازه فولاد را باز کرد تا هیچ کدام از دو تیم موفق به ثبت کامبک کامل نشوند و هر دو به یک امتیاز برسند.  

سهم هوادار از بردهای اقتصادی نیز تنها یک مورد بود. آن‌ها در هفته بیست و سوم و در مقابل گل گهر سیرجان، با یک گل به پیروزی رسیدند تا در نهایت 12 امتیاز را به این دو روش خاص، کامبک یا برد اقتصادی، به دست آورند. یعنی چیزی نزدیک به 41.5 درصد از امتیازات آن‌ها در دومین تجربه حضورشان در سطح اول فوتبال ایران، اینگونه به حساب‌شان واریز شد.

7899