پدیده والیبال ایران به لیگ لهستان پیوست

پدیده والیبال ایران به لیگ لهستان پیوست

پایگاه خبری فوتبالی- بهترین دریافت کننده والیبال قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ در ۲۱ سالگی راهی لیگ لهستان شد.

به گزارش فوتبالی، مبین نصری دریافت کننده ۲۰۱ سانتی متری با امضای قراردادی به عضویت تیم وارتا زویرسیه لهستان در پلاس لیگا پیوست. این بازیکن که در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان به عنوان بهترین دریافت کننده انتخاب شد درباره پیوستن به این تیم لهستانی گفت: بسیار خوشحالم که با این سن کم می‌توانم در لیگ لهستان که یکی از بهترین‌های جهان است رقابت کنم. من لهستان را خیلی دوست دارم و از کودکی رویای من بازی در پلاس لیگا بود. برای تیم جدیدم طوری با تعهدی بازی خواهم کرد که انگار تیم ملی کشورم است. مطمئن باشید با تمام توان در وارتا بازی خواهم کرد. تیم در فصل گذشته به موفقیت‌های زیادی دست یافت و من برای کمک به کسب جام‌های بیش‌تر تلاش خواهم کرد.

مدال‌آور جهانی

این والیبالیست ۲۱ ساله والیبال خود را از سال ۲۰۱۸ در باشگاه شهداب یزد آغاز کرد. در ادامه پس از سه سال به تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران پیوست و در همان سال به مدال برنز مسابقات جهانی دست یافت. با ایران قهرمان آسیا شد. 

بعد از این موفقیت‌ها نوبت به تغییر تیم باشگاهی رسید. او به زادگاهش و تیم شهرداری ارومیه بازگشت و سپس به پیکان تهران رفت و با این تیم مدال برنز سوپرلیگ ایران را کسب کرد.

او در تیم‌ ملی جوانان ایران نیز به موفقیت‌هایی خوبی دست یافت و سال گذشته قهرمان جوانان جهان شد. ایرانی ها در یک مسابقه هم  در این رقابت‌ها شکست نخوردند. آن‌ها  تیم ملی لهستان را (۳ بر ۰) بردند و آرژانتین را در نیمه نهایی (۳ بر ۱) شکست دادند و در فینال مقابل ایتالیا (۳ بر ۲) پیروز شدند. در پایان این رقابت‌ها  مبین نصری به عنوان بهترین دریافت کننده مسابقات انتخاب شد. او هم‌چنین اولین بازی خود را در تیم ملی بزرگسالان انجام داد و بلافاصله نایب قهرمانی آسیا را به دست آورد و سپس در مسابقات مقدماتی بازی های المپیک شرکت کرد.

مبین به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود که حالا در سن کم در لهستان بازی خواهد کرد.

کریسپین، رئیس این باشگاه لهستانی نیز گفت: ما امیدواریم که سازگاری او با لهستان خیلی سریع انجام شود.  تمرین با بازیکنان سطح بالا به او کمک کند تا به سرعت پیشرفت کند.  دریافت جایزه بهترین دریافت کننده در مسابقات جهانی نشان می‌دهد که او چه توانمندی‌هایی دارد.

7474