گذشت 10 سال از گل فراموش نشدنی فن پرسی به اسپانیا

گذشت 10 سال از گل فراموش نشدنی فن پرسی به اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی - ده سال پیش دقیقا در چنین روزی بود که تیم ملی هلند موفق شد در اولین بازی خود در دور گروهی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل، با نتیجه پنج بر یک تیم ملی اسپانیا را شکست بدهد و یک برد پر گل را به دست بیاورد.

به گزارش فوتبالی ، در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، هلند و اسپانیا به مصاف هم رفته بودند و تیم ملی اسپانیا با نتیجه یک بر صفر هلند را شکست داده بود و به قهرمانی رسیده بود. در جام جهانی 2014 برزیل، هلند و اسپانیا در دور گروهی در یک گروه قرار گرفتند. آن ها در بازی اول خودشان به مصاف هم رفتند و هلند از اسپانیا انتقام گرفت و با نتیجه پنج بر یک به پیروزی رسید. در آن بازی دو گل هلند را رابین فن پرسی به ثمر رساند.

گل اول فن پرسی به اسپانیا که گل اول هلند نیز بود و بازی را یک بر یک مساوی کرد، در دقیقه 44 به ثمر رسید. فن پرسی با یک ضربه سر شیرجه ای به شکلی تماشایی موفق شد دروازه ایکر کاسیاس را باز کند. حالا دقیقا 10 سال از آن گل و آن بازی گذشته است.

در جام جهانی 2014 برزیل در نهایت تیم ملی آلمان به قهرمانی رسید. هلندی ها در آن تورنمنت در رده سوم قرار گرفتند و اسپانیا هم در دور گروهی حذف شد.

1471