طارمی: از تماشاگران عذرخواهی می‌کنیم

طارمی: از تماشاگران عذرخواهی می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی - مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از هواداران تیم ملی ایران بابت تساوی مقابل ازبکستان عذرخواهی کرد.

به گزارش فوتبالی ، مهدی طارمی بعد از تساوی بدون گل ایران و ازبکستان در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، اظهار داشت: شرایط این بازی همانطور که امیرخان (قلعه‌نویی) کامل و جامع توضیح داد، خاص بود، چون ما یک پرواز رفت و برگشت خیلی سخت به هنگ‌کنگ داشتیم. با شرایطی که آنجا بود، بدون تمرین و با همه مشکلات و اتمام فصل، انجام بازی خیلی سخت بود.
وی افزود: در جام ملت‌های آسیا با همه استرس‌هایی که بازیکنان کشیدند و شرایطی که خودتان بهتر از من می‌دانید، بالاخره همه این موارد در طول فصل تأثیرگذار است و همه اینها جمع و به آخر فصل کشیده شد. تنها نکته مثبت امروز این بود فکر می‌کنم با بازی خوب‌مان در این یکی دو سال نشان دادیم که می‌توانیم مردم را دوباره با فوتبال آشتی بدهیم. امروز تماشاگران زیادی برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بودند. از همه آنها تشکر و عذرخواهی می‌کنیم. بالاخره انتظاراتی که تماشاگران در این بازی داشتند شاید ما نتوانستیم برآورده کنیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: بالاخره ما هدف‌های خودمان را در آینده داریم و برای این بازی اهدافی داشتیم. بعد از سال‌ها توانستیم هواداران را برای بازی ملی به ورزشگاه بکشانیم. چند سال پیش با اسکوچیچ اگر یک مساوی می‌آوردیم، حذف می‌شدیم و به جام جهانی نمی‌رسیدیم، اما در این دوره تقریباً با اقتدار همه بازی‌ها را با پیروزی پشت سرگذاشتیم، به جز دو بازی مقابل تیم خوب و قابل احترام ازبکستان که مساوی کردیم. بالاخره آنها هم برنامه‌ریزی کرده‌اند. این نشان می‌دهد در این سال‌ها برنامه و هدف‌هایی که داشتیم خوب پیشرفت رفته است.

طارمی در مورد تغییر نسل تیم ملی گفت: برای تغییر نسل زمان نیاز داریم و شما باید صبورتر باشید. شما ببینید در رشته‌های دیگر تغییر نسل انجام شده است، ولی شرایط خوبی ندارند. از همه بازیکنان تشکر می‌کنیم، ولی با آنکه آنها رفتند، شرایط خوب خودشان را دارند. بالاخره یک بازی خوب کار کردیم، یک بازی بد، ولی از لحاظ نتیجه‌گیری چیزی که مهم است ما کارمان را خوب انجام دادیم. اگر کمی بیشتر صبور باشیم فکر کنم بتوانیم دل هواداران فوتبال و جامعه را شاد کنیم.

وی را‌جع به بازی ایران - ازبکستان، تأکید کرد: بالاخره به دلیل همان شرایطی که امیرخان گفت نتوانستیم خوب بازی کنیم. ازبکستان هم یکسری تغییرات داشت که تا ما بخواهیم به آن شرایط عادت کنیم کمی زمان برد و نتوانستیم، اما در نیمه دوم با آنالیزهایی که کادر فنی انجام داد توانستیم شرایط بازی را به سود خودمان عوض کنیم و بازی را کنترل کردیم. یکسری موقعیت‌ها را خلق کردیم که می‌توانستیم به گل برسیم. خوشحالم انتهای این فصل فوتبالی که با بازی تیم ملی بود، به خوبی و خوشی انجامید.

«آقای تاج در مورد سفر تیم ملی به هنگ‌کنگ  مصاحبه کرد و گفت که با بزرگ‌ترهای تیم ملی صحبت کردیم و به آنها گفتیم که مشکل مالی داریم و موضوع را پذیرفتند. آیا واقعاً شما این مسئله را قبول کردید؟»، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، تصریح کرد: پذیرفتن یک بخش است و انجام شدن قضیه یک بخش دیگر. به هر حال چه ما بپذیریم، چه نپذیریم قضیه انجام شده است. ما 24 ساعت رفتیم و 20 ساعت هم برگشتیم. در آن آب و هوا نیز بازی کردیم. بالاخره شرایطی که کشور و فدراسیون فوتبال دارند می‌پذیرد که ما این مدلی سفر کنیم. ما هم یکسری جاها همراهی و از حق بازیکنان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکسری حرف‌های بازیکنان را نمی‌توان باز کرد، ولی به هر حال همانطور که شما می‌دانید باید کار را انجام بدهیم. مثلاً به هنگ‌کنگ نرویم؟ باید برویم و  بازی کنیم. وظیفه ما این است که بهترین بازی خودمان را انجام بدهیم، ولی ما راجع به این صحبت کردیم که به هر نحوی که رفتیم و برگشتیم بالاخره یکسری تبعات دارد. شما اگر خوب بروید برای بازی چهار روز بعد آماده‌تر هستید. شما مشاهده کردید که ما در نیمه اول مسابقه امشب نتوانستیم خوب بازی کنیم، آنهم بعد از یک فصل سخت فوتبالی! بالاخره فوتبال 90 دقیقه نیست. شما در فوتبال امروزه باید استراحت کافی داشته باشید. در کل شرایط ما این است و باید آن را پیذیریم.

طارمی ضمن عذرخواهی یک مطلب دیگر به صحبت‌هایش افزود و یادآور شد: شاید، شاید، شاید فکر کنم ما بزرگ‌ترها نتوانستیم این موضوع را بین بازیکنان جا بیندازیم. درست است که این بازی به هر حال برای ما شاید دوستانه بود، چون قبلاً صعود کرده بودیم، ولی باید بدانیم وقتی این تعداد تماشاگر به ورزشگاه آمده و منت بر ما گذاشته است، بازی دوستانه‌ای وجود ندارد. باید با تمام توان‌مان به داخل زمین برویم و بتوانیم برنده شویم که دل مردم را شاد کنیم. ما این را می‌دانیم، ولی بعضی وقت‌ها نمی‌شود. بالاخره جزئیات در فوتبال خیلی تأثیر دارد.

1470