جدال ایران و ازبکستان؛ طارمی و آزمون از دایی می‌گذرند؟

جدال ایران و ازبکستان؛ طارمی و آزمون از دایی می‌گذرند؟

پایگاه خبری فوتبالی- در تاریخ بازی‌های ایران و ازبکستان، مهدی طارمی، سردار آزمون و علی دایی با زدن ۳ گل، بیشتر از سایر ملی پوشان ایرانی، موفق به گشودن دروازه ازبک‌ها شده‌اند.

به گزارش فوتبالی، هفته سوم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا امشب و با برگزاری چند دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این مسابقات، تیم ملی ایران از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، به مصاف تیم ملی ازبکستان در تاشکند خواهد رفت. دیداری که پانزدهمین مصاف این دو تیم در طول تاریخ خواهد بود.

در ۱4 دیدار گذشته اما، ۲۳ گل رد و بدل شده که سهم ایران ۱۸ گل و ازبک‌ها تنها ۵ بار موفق به باز کردن دروازه تیم ملی ایران شده‌اند. از لحاظ آمار نیز دست بالا برای ایران بوده و ۱۰ برد برای ایران، ۳ مساوی و تنها یک برد برای ازبک‌ها نتیجه ۱4 دیدار گذشته این دو تیم ملی است.

در میان گلزنان ایرانی هم، علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون هرکدام ۳ بار موفق به باز کردن دروازه ازبکستان شده‌اند و امروز، طارمی و آزمون فرصت آن را دارند که با زدن تنها یک گل، از رکورد علی دایی عبور کنند و تبدیل به بهترین گلزن ایران در مقابل ازبکستان شوند. البته مهدی ترابی هم تا کنون دو بار موفق به گلزنی در مقابل ازبک‌ها شده است و اگر امروز در زمین مسابقه حضور یابد در صورت گلزنی، او نیز شانس عبور از رکورد علی دایی یا حتی رسیدن به تعداد گل‌های اسطوره فوتبال ایران را خواهد داشت. دیگر گلزن برتر ایرانی مصاف این دو تیم نیز سید جلال حسینی با دو گل می‌باشد.

دیدار امشب، جدال کسب عنوان سرگروهی در این گروه است و با توجه به سایر تیم‌های این گروه، به احتمال زیاد برنده 3 امتیاز این مصاف و دیدار برگشت، تحت عنوان سرگروه در گروه اول به جام جهانی ۲۰۲۶ از قاره آسیا راه خواهد یافت.

7899