بازگشت قایدی به استقلال؟ تا 1405 امکان ندارد!

بازگشت قایدی به استقلال؟ تا 1405 امکان ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی قایدی مورد توجه استقلال است اما باشگاه‌ اماراتی شباب الاهلی مجوز خروج او از ادنوک لیگ را به همین سادگی صادر نمی‌کند.

به گزارش فوتبالی، در نقل و انتقالات تابستانی سال ۱۴۰۰ بود که مهدی قایدی مورد توجه باشگاه شباب الاهلی قرار گرفت و به امارات رفت تا فوتبال خود را در ادنوک‌ لیگ دنبال کند. قایدی فصل نخست حضور در امارات را چندان درخشان سپری نکرد. مهدی علی مدام با او به مشکل می‌خورد و وقتی سرمربی نخواهد، بازیکن نمی‌تواند خودش را در تفکرات و ترکیب تیم جای دهد. هر چند قایدی وقتی وارد زمین هم می‌شد، می‌درخشد و اثری از خود به جا می‌گذاشت اما سرمربی سابق تیم ملی امارات ترجیح‌اش نیمکت‌نشینی باشو در بسیاری از مسابقات بود.

همین نیمکت‌نشینی باعث شد تا قایدی دنبال راهی برای بازگشت به استقلال باشد. او از شرایط خود در شباب الاهلی رضایت نداشت و به همین دلیل با انتقالی قرضی به ایران برگشت تا دوباره پیراهن آبی استقلال را بر تن کند. انتقالی با رقم عجیب یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورویی که در نوع خود یک رکورد برای حضور قرضی یک فوتبالیست ایرانی محسوب می‌شد. قایدی در استقلال درخشید و مسیرش را برای ادامه حضور در ایران سخت کرد. اماراتی‌ها وقتی درخشش قایدی را دیدند، او را در ادنوک لیگ نگه داشتند و میان خودشان جابجا کردند. نتیجه این شد که مهدی به اتحاد کلباء رفت تا دوباره شاگرد فرهاد مجیدی شود. البته این بار هم به عنوان بازیکن قرضی و با قراردادی یک ساله.

در اتحاد کلباء، مثل دوران بازی برای استقلال، قایدی به بازیکنی موثر و کلیدی تبدیل شد. او آنقدر خوب کار کرد که برای حضور در جام ملت‌های آسیا مورد توجه امیر قلعه‌نویی هم قرار گرفت. کادر فنی تیم ملی پیشتر از شرایط بدنی و جثه قایدی خرده گرفته و او را خیلی به کار نمی‌گرفتند اما در جام ملت‌ها، مهاجم بوشهری تبدیل به یکی از ستاره‌های ایران شد و از بهترین‌های تورنمنت. هنوز هم خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که اگر مقابل قطر، مهدی قایدی در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت یا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شد، نتیجه دیگری جز شکست ایران رقم می‌خورد.

مهدی این فصل هم یکی از بهترین بازیکنان لیگ امارات بوده و آماری شگفت‌انگیز را به نام خود ثبت کرده. او ۲۵ بار در لیگ برای اتحاد کلباء به میدان رفته که ۱۲ گل زده و ۶ پاس گل داده. در جام ریاست جمهوری امارات هم او در ۳ بازی ۳ گل زده و یک پاس گل داده. یک گل و یک پاس گل در ۶ دیدار هم آمار قایدی در جام حذفی است. یعنی در کل قایدی ۳۴ بار در ترکیب اتحاد کلباء قرار گرفته، ۲۸۴۶ دقیقه در زمین بوده و ۲۴ تأثیر مستقیم روی گل‌های اتحاد کلباء گذاشته. یعنی به طور میانگین هر ۱۱۸ دقیقه یک گل یا پاس گل که آماری درخشان به حساب می‌آید.

قایدی ۲۵ ساله با این آمار در زمره بهترین بازیکنان لیگ امارات قرار گرفت. او با اینکه در تیمی ضعیف مثل اتحاد کلباء عضویت داشت اما به قریب به اتفاق تیم‌های مهم اماراتی نظیر العین (قهرمان آسیا) گل زد و به همین دلیل مشتریان بسیاری از همین حالا مترصد شکار او هستند. هواداران استقلال و همچنین مسئولان این باشگاه علاقه بسیاری به بازگشت مهاجم بوشهری دارند اما وقوع این اتفاق سخت است و البته نیاز به بودجه فراوانی دارد. قایدی تا ۳۰ جون ۲۰۲۶ ( تیر ۱۴۰۵ ) با شباب الاهلی قرارداد دارد و اگر هم نخواهد در این تیم بماند، قطعاً به باشگاهی دیگر در امارات منتقل می‌شود. اماراتی‌ها خیلی سخت بازیکن خوب را به خارج از کشور منتقل می‌کنند و همین مسأله کار قایدی برای بازگشت به استقلال، نه تنها سخت بلکه غیرممکن می‌کند.

همین حالا الوصل قایدی را می‌خواهد و همچنین اتحاد کلباء علاقه‌مند به تمدید دوره قرضی و یکساله حضور باشو است. در امارات سخت اجازه می‌دهند ستاره‌ها جدا شوند، بخصوص حالا که قایدی بازیکن شباب الاهلی است و باید به این باشگاه و تصمیماتش متعهد باشد. بنابراین مهدی تا ۱۴۰۵ در زندان اماراتی‌ها می‌ماند و بعد می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد تیم جدید خود را انتخاب کند. هر چند همه چیز در دنیای فوتبال می‌تواند با مذاکره حل شود.

7474