تفاوت عملکرد تیم‌ها در دو نیم‌فصل؛ صعود استقلال خوزستان، سقوط گل‌گهر

تفاوت عملکرد تیم‌ها در دو نیم‌فصل؛ صعود استقلال خوزستان، سقوط گل‌گهر

پایگاه خبری فوتبالی - پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر، فرصت خوبی است برای تعیین تفاوت نتیجه‌گیری تیم‌ها در دو نیم‌فصل اول که نشان‌دهنده سقوط و پیشرفت آنها در این دو بازه زمانی است. 

به گزارش فوتبالی، مقایسه این دو جدول نشان می‌دهد جایگاه 6 تیم در نیمه دوم فصل پیشرفت داشت، رتبه یک تیم بدون تغییر ماند و  9 تیم سقوط کردند. (کسر 3 امتیاز از شمس‌آذر در این جداول لحاظ نشده است.)

  

بیشترین پیشرفت مربوط است به استقلال خوزستان؛ تیم شانزدهم نیم‌فصل اول با گرفتن 8 امتیاز از 15 بازی که در نیمه دوم فصل 20 امتیاز گرفت و روی پله ششم قرار گرفت و این یعنی 10 پله صعود. دومین تیم از این حیث، نساجی است که نیم‌فصل اول 10 امتیاز گرفت و تیم پانزدهم بود.

 آنها در نیمه دوم فصل به پله هفتم رسیدند و 19 امتیاز کسب کردند. مس رفسنجان هم 5 پله صعود داشت. آنها در نیم‌فصل اول با گرفتن 15 امتیاز، تیم دهم بودند و در نیم‌فصل دوم با 20 امتیاز گرفتند و پنجم شدند. 3 تیم دیگر هم پیشرفت داشتند: پرسپولیس با 2 و تراکتور و پیکان با یک پله صعود.

  بیشترین سقوط در نیم‌فصل دوم نسبت به نیم‌فصل اول مربوط است به گل‌گهر. تیمی که نیم‌فصل اول روی پله هفتم قرار گرفت با 23 امتیاز ولی در نیمه دوم فصل، تنها 13 امتیاز کسب کرد و روی پله ماقبل آخر نشست. دو تیم بعدی دارای بیشترین سقوط، ملوان و ذوب‌آهن بودند که هرکدام 4 رتبه نسبت به نیم‌فصل اول در نیمه دوم فصل پایین آمدند. فولاد با 3 پله افت در این لیست قرار دارد و سپس نوبت به سپاهان، آلومینیوم و صنعت نفت می‌رسد با افتی 2 پله‌ای. و درنهایت استقلال و هوادار که نیم‌فصل دوم، یک پله پایین‌تر از نیم‌فصل اول قرار گرفتند.

5390