رکوردهای نباختن در تاریخ لیگ برتر؛ من به اینا نمی‌بازم

رکوردهای نباختن در تاریخ لیگ برتر؛ من به اینا نمی‌بازم

پایگاه خبری فوتبالی - استقلال در فصل پیش با 27 بازی پیاپی بدون شکست، تبدیل به دومین تیمِ «نباز» تاریخ لیگ برتر شد هر چند با قهرمان نشدن، این رکورد تحت تاثیر قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، این رکورد البته بدون توجه به رقم خوردن در یک فصل است و تعلق دارد به تیمی که با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ 21 شد. 3 رکورد برتر این موضوع به استقلال و پرسپولیس اختصاص دارد.

1- 30 بازی بدون باخت

از هفته آخر لیگ بیستم و شکست خانگی برابر سپاهان با فرهاد مجیدی تا هفته اول لیگ بیست و دوم و شکست خانگی برابر سپاهان با ریکاردو ساپینتو؛ استقلال در فاصله بین این دو شکست، 30 بازی بدون باخت را تجربه کرد: 19 برد و 11 مساوی. این بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر است از حیث ترک زمین با امتیاز که متعلق است به استقلالِ فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم. تیمی که به هیچ رقیبی در آن فصل نباخت و با جام قهرمانی دور افتخار زد.

2- 27 بازی بدون باخت

دومین رکورد نباختن تاریخ لیگ برتر، بازهم به استقلال تعلق دارد. رکوردی که البته هنوز امکان افزایش و بهبودش وجود دارد و از این نظر شاید در لیگ بیست و چهارم، بالاتر از رکورد رویاییِ مجیدی قرار بگیرد. استقلال در لیگ بیست و سوم، برابر سپاهان در نقش جهان شکست خورد؛ دیداری که در هفته سوم برگزار شد. و سپس روزهای بدون شکست از راه رسید: 27 بازی. استقلال در این بازه زمانی 17 برد کسب کرد و 10 بار هم به مساوی، رضایت داد.

3- 26 بازی بدون باخت

تا پایان بیستمین دوره لیگ برتر، رکورد نباختن در تاریخ لیگ برتر به پرسپولیس تعلق داشت ولی آنها در 3 فصل از صدر به پله سوم سقوط کردند. قرمزها در 10 بازی پایانی لیگ ششم با مصطفی دنیزلی نباختند: 6 برد و 4 مساوی. 16 بازی ابتدایی لیگ هفتم هم با قطبی بدون باخت سپری شد: 10 برد و 6 مساوی. و درنهایت این رکورد با شکست برابر سپاهان در فولادشهر از بین رفت. پرسپولیس 26 بازی را بدون باخت گذراند: 16 برد و 10 مساوی.

* نکته عجیب

این 3 رکورد برتر نباختن به طرز عجیبی در ارتباط مستقیم با سپاهان قرار دارد. برترین رکورد از شکست برابر سپاهان، شروع شد و با شکست برابر سپاهان به پایان رسید. رکورد دوم که احتمال تبدیل شدن به بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر را دارد از شکست برابر سپاهان شروع شد. و رکورد سوم با شکست برابر سپاهان تمام شد؛ همیشه گویا پای سپاهان در میان است.

5390