معامله دو سر باخت برای استقلال؛ مناظره جنجالی خانی و سمیعی به کجا رسید؟

معامله دو سر باخت برای استقلال؛ مناظره جنجالی خانی و سمیعی به کجا رسید؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست مدیر عاملی استقلال و عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال، در یک برنامه زنده تلویزیونی، مناظره کردند.  

به گزارش فوتبالی، این گفت‌وگو که اصلا دوستانه نبود از یک جایی به بعد کاملا به جنجال کشیده شد. سمیعی در بخشی از این برنامه توضیح داد که امضای نامه‌های مختلف توسط مدیر عامل یا سرپرست مدیر عاملی ربطی به بخش حقوقی ندارد و او نباید پاسخگوی نامه‌های مدیران عاملی( منظور خانی دوران آجورلو در استقلال بود) باشد که در زمان سرپرستی او بر معاونت حقوقی، بر استقلال حاکم بودند و گفت: «معاونت حقوقی باشگاه در زمان همه مدیران عامل پیش از این، دقیق و کامل وظیفه خود را انجام داده و هرگز نشده که چیزی به این قسمت ارجاع شود و بخش حقوقی به صورت کامل پاسخ نداده باشد.»  

بر اساس سخنان سمیعی، مدیران عامل می توانند هزاران نامه را امضا کنند بدون این که به بخش حقوقی پاسخگو باشند و باید به مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند. او ضمنا در دفاع از خود معتقد بود هیچ پرونده‌ای در زمان ریاست او بر بخش حقوقی باشگاه، منتج به رای به ضرر باشگاه استقلال نشده است. نکته‌ای که خانی خلاف آن اعتقاد داشت و گفت: «شما در زمان آقای کریمی به دلیل همین امور حقوقی از باشگاه اخراج شدید.»

سمیعی این حرف را فرافکنی خواند و به بیان خودش پاسخ دروغ‌های خانی را اینگونه داد: «شما گفتید رای پرونده صادر نشده که اقدام حقوقی شده و رای هم صادر شده؛ گفتید چک در زمان صدور برگشتی داشته که هرکس حداقل سواد بانکی داشته باشد می‌داند که چک صیادی اگر برگشتی داشته باشد اصلا در سامانه ثبت نمی‌شود؛ گفتید با من درگیر شدید که پیام ایشان هست که به من گفتند از مدیر عامل عذرخواهی کردم.» سمیعی هم چنین معتقد بود خانی بدون اجازه و بدون سمت برای آکادمی حساب باز کرده است در حالی که اصلا باید هیات مدیره مصوبه این امر را می‌داد.  

سرپرست مدیرعاملی استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش معتقد بود خانی یک زمانی و تا پیش از این می‌خواسته امتیاز استقلال را کم کند و حالا هم می‌خواهد با مصاحبه‌های مختلف و حضور در رسانه‌های مختلف، مجوز آسیایی استقلال به خطر بیفتد. کاری که هرگز نمی‌تواند انجام دهد! 

سمیعی در این مناظره خبر از این داد که خانی بدون اجازه و مصوبه هیات مدیره، یک ضمانت‌نامه بانکی هشت میلیاردی سهل‌الوصل را از باشگاه خارج کرده و آن را خرج هم کرده است. علاوه بر این او مشخص کرد که خانی بدون اجازه، چندین کارت هدیه هم به خبرنگاران داده است. سمیعی در ادامه گفت: «شما اگر استقلالی هستید چرا بر علیه استقلال کار می‌کنید و اگر گرایش به تیم دیگری دارید چرا باشگاه خود را عوض کرده‌اید؟ سمیعی همه اطلاعات خانی را نیز کذب خواند؛ آن هم به دلیل این که همه این ادعاها توسط سازمان خصوصی سازی و کمیته انضباطی بررسی شده و همه آن‌ها رد شده است و درباره شکایت قبلی خانی از سمیعی هم گفت: «این شکایت رد شد و به شما رحم کردم و اعاده حیثیت نکردم اما از فردا در مورد همه ادعاهای کذب شما شکایت می‌کنم.»  

خانی اما در مورد ضمانت‌نامه بانکی معتقد بود با نامه خود مدیر عامل وقت، این ضمانت‌نامه عودت داده شده است و اصلا با اظهار خود آقای سمیعی مشخص شده که این ضمانت‌نامه برای کدام بانک و کدام استان است که اسکرین شات این گفته آقای سمیعی هم موجود است. سمیعی اما بازهم معتقد بود انجام این کار بدون مجوز هیئت مدیره امکان پذیر نبوده است. بر اساس سخنان خانی، در اصل این ضمانت‌نامه از طرف اسپانسر وقت باشگاه در زمان آجرلو صادر شده بود چون میان اسپانسر و باشگاه روابط خوبی نبود، علی خطیر مدیرعامل وقت به شرکت مورد نظر رفت و پس از برقراری صلح، قرار بر این شد که این ضمانت نامه که تاریخ آن هم بر اساس اظهارات خانی، در زمان عودت دادن گذشته بود به اسپانسر برگردانده شود. 

خانی در ادامه در مورد پول آکادمی صحبت کرد. بر اساس گفته‌های او، مجموع گردش مالی آن حساب 11 میلیون و در زمان حجت کریمی بوده است و ایضا آقای اصغر حاجیلو (مدیر آکادمی) هم شاهد این داستان بوده اند. در مورد کارت هدیه به خبرنگاران هم بر اساس گفته‌های خانی، به دستور حجت کریمی سرپرست وقت باشگاه، 70 میلیون تومان به مناسبت روز خبرنگار تهیه شد و تحویل معاونت فرهنگی و ارتباطات باشگاه شد.

سمیعی باز هم معتقد بود خانی بدون مصوبه هیات مدیره هم حساب بانکی باز کرده و هم ضمانت نامه 8 میلیاردی را از باشگاه خارج کرده است و هم به خبرنگاران کارت هدیه داده است. علاوه بر این، سمیعی در قسمتی از این مناظره پرده از این برداشت که خانی در طول تعطیلات از ماشین باشگاه استفاده شخصی کرده و به با آن به سفر رفته است که البته خانی تکذیب نکرد اما گفت که سمیعی از حساب باشگاه پول برداشته و خودرو خریده است.

سمیعی اما معتقد بود کارکنان باشگاه 39 دستگاه خودرو ثبت نام کرده‌اند که پول 5 ماشین را بخش مالی، اشتباه کرد و اول به حساب باشگاه زد و بعد از آن به حساب شرکت خودرو ساز زد. نکته‌ای که بر اساس صحبت‌های سمیعی، اسناد آن در سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بازرسی وزارت ورزش بررسی شده است و خلاف گفته‌های خانی نتیجه گیری شده است چون به نظر خانی ابتدا پول از حساب باشگاه کسر شده و بعدا دوباره از سمت سمیعی به حساب باشگاه برگشت داده شده است.  

در پایان اما به نظر می‌رسد بر اساس صحبت‌های سمیعی، او از خانی شکایت کند که این اتفاق افتاده است. 

باید دید این صحبتهای جنجالی به کجا می رسد.

7899