انتقادهای تند و تیز سیاوش اکبرپور از جواد نکونام؛ من خودم در جریان بودم چطور اورونوف را از دست داد/ به نایب قهرمان جام نمی دهند!

انتقادهای تند و تیز سیاوش اکبرپور از جواد نکونام؛ من خودم در جریان بودم چطور اورونوف را از دست داد/ به نایب قهرمان جام نمی دهند!

پایگاه خبری فوتبالی- سیاوش اکبرپور در حاشیه کنفرانس خبری بعد از بازی تیمش یعنی استقلال ملاثانی در مورد سرمربی استقلال صحبت‌هایی جنجالی را مطرح کرد. 

به گزارش فوتبالی، سرمربی استقلال ملاثانی در پایان بازی در مقابل آریو اسلامشهر، در نشست خبری حاضر شد و علاوه بر صحبت در مورد بازی و تیمش، در مورد استقلال و سرمربی این تیم هم سخن گفت. او هم مثل دیگر پیشکسوتان استقلال، به شدت از نکونام انتقاد کرد.

 سیاوش اکبرپور که خودش سال‌ها در استقلال فوتبال بازی کرده و همیشه به جنگندگی معروف بوده؛ از نکونام و تیمش انتقادهای مختلفی را مطرح کرد. او ابتدا بهانه گیری‌ها را رد کرد و گفت: «باید جنگید! وقتی به تیم اعتماد کردی باید پیش بیایی و دیگر این همه بهانه که بازیکن ندارم و این‌ها، نباید گفته شود.» 

او همچنین اینقدر از حجم بهانه گیری‌های استقلال و کادرفنی شاکی بود و گفت:" بعد از گذشت چند بازی، اصلا نه بازی‌های استقلال و نه کنفرانس‌های خبری مربوط به کادر فنی را دنبال نکرده است. او گفت: «آن قدر همه چیز تکراری بود که حتی من هم می‌توانستم به نشست خبری بروم و صحبت کنم چون هر هفته و بعد از هر بازی یک سری حرف‌های تکراری زده می‌شد.»  

او مقصر قهرمان نشدن استقلال را هم خود استقلال می‌دانست و معتقد بود همه چیز در دست خود استقلال بوده است و اگر در بازی مقابل نساجی پیروز می‌شد اصلا کار به داور و پرچم زدن یا نزدنش در بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان نمی‌رسید.  

اکبرپور در ادامه صحبت‌هایش در مورد استقلالی بودن افراد هن گفت: «من 8 سال در استقلال بودم و حالا بعضی از دوستان یکی دو سال آمده‌اند استقلال بازی کرده‌اند و خود را استقلالی می‌دانند اما، ضعیف‌ترین تیم استقلال نیز، DNA قهرمانی دارد چون تیم بزرگی است و پر هوادار. ما در سال 84 و در بازی مقابل ابومسلم، 9 نفره توانستیم بازی یک هیچ باخته را در نهایت دو بر یک پیروز شویم. در مقابل پرسپولیس بازی دو یک باخته را سه بر دو بردیم. ما اصالت داریم و باید اصالت‌مان حفظ شود.» 

او معتقد بود بعد از رفتن فرهاد مجیدی از استقلال، از نظر شخصیتی، استقلال رو به افول نهاده و مکتب ناصر حجازی و منصور پور حیدری فراموش شده است و استقلال به سمت حاشیه و بهانه گیری رفته است

اکبرپور همچنین در مورد قهرمانی پرسپولیس گفت: «ما همیشه در مورد رقیب این صحبت‌ها را مطرح می‌کردیم اما حالا آن‌ها در آرامش کار خودشان را کردند و جام‌شان را گرفتند اما ما درگیر تشنجی شدیم که خودمان درست کردیم.» 

وینگر سال‌های نه چندان دور استقلال، در مورد بزرگ کردن مربیان هم دل پری داشت. او در زمان استراماچونی هم از هواداران خواسته بود، کسی را الکی بزرگ نکنند و اسطوره نکنند. او گفت: «من در زمان شفر هم گفتم مجسمه کسی را نسازید و بعدا دیدید که شفر با این تیم چه کرد. الآن هم می‌گویم کسی را الکی گنده نکنید!» 

اکبرپور معتقد بود نایب قهرمانی چندان توفیق دندان گیری هم نیست و به قول خودش، به نایب قهرمان جام نمی‌دهند و معتقد بود استقلال حتی می‌توانست در جام حذفی هم موفق شود و مثل سپاهان به مراحل بالاتر برسد اما درگیر حواشی خودش شد. او در همین بخش از صحبت‌هایش به سیم آخر زد و گفت: «این‌ها همه‌اش بهانه است. بیایید لِوِل خودمان و صحبت‌های‌مان را بالاتر ببریم. انقدر با رسانه‌ها و پیشکسوتان درگیر نشویم. باید احترام پیشکسوتان را نگه داریم. شما بازیکن ملی بودی و باید احترامت را در زمینه ملی نگه دارم اما اگر کسی در باشگاه استقلال یک بازی بیشتر از تو کرده باید احترامش را نگه داری. امیدوارم این‌همه تشنج تمام شود.» 

اکبرپور از صحبت‌های روزهای گذشته فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال در رسانه‌ها هم شاکی بود و گفت: «یک زمانی مدیران عاملی روی این صندلی  کار کردن در استقلال را سخت توصیف کرد. او گفت: «مربیگری در استقلال و پرسپولیس، یکی دو لول سخت‌تر از بازی کردن در آن هاست و الان هم هواداران استقلال دوست دارند فوتبال ببینند.» 

اکبرپور از بازیکنان استقلال تشکر کرد و به آن‌ها خسته نباشد گفت و معتقد بود خیلی خوب و جسور بازی کردند و علت اصلی قهرمانی پرسپولیس را، اورونوف  بازیکن ازبک این تیم که در نیم فصل دوم گرفتند دانست و هم چنین علت قهرمان نشدن استقلال را نگرفتن همزمان هر دو بازیکن ازبک بیان کرد. اکبرپور معتقد بود چون از دوستان نزدیک خطیر (مدیر عامل وقت استقلال) است به همین دلیل کاملا از دلیل و پروسه عدم جذب اورونوف توسط استقلال مطلع است.

اکبرپور در این باره به خبرنگاری که سوال کرد گفت: «گفتند که او را نمی‌خواهیم! بازیکن که بازیکن ملی است و در سطح کیفی بالاست و الآن چندین پیشنهاد از چین و عربستان و ژاپن دارد و وقتی به او بی احترامی می‌کنید او می‌رود و قطعا نمی‌ماند چون تا ساعت 2 شب او را نگه داشتند و به او بی احترامی کردند و او رفت جای دیگر قرارداد بست.»  

او در نهایت آرزو کرد استقلال تیم خوبی در خور نامش برای فصل آینده ببندد هم برای لیگ و هم برای آسیا و هم در جام حذفی و گفت: انتقاد درد ندارد و باید از آن به شکل مثبت استفاده کرد و از انتقاد ناراحت نشویم چه سرمربی استقلال هستیم و چه سرمربی هرجای دیگر."

7899