قلعه‌نویی به یاد حاج‌صفی افتاد؛ چه اشکالی دارد از او استفاده کنیم؟

قلعه‌نویی به یاد حاج‌صفی افتاد؛ چه اشکالی دارد از او استفاده کنیم؟

پایگاه خبری فوتبالی- صحبت‌های سرمربی تیم ملی در نشست خبری امروز نشان داد احتمال بازگشت کاپیتان سابق به تیم ملی وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران روز پنج شنبه هفته گذشته در بازی با هنگ کنگ از یک ترکیبِ جدید استفاده کرد که نسبت به ترکیب مسابقات قبلی‌اش جوان‌تر بود. البته این که بازی با هنگ کنگ کمی آسا‌ن‌تر هم به نظر می‌رسید در تصمیم کادر فنی برای استفاده از یک ترکیب جوان‌تر بی‌تاثیر نبود.

حالا فردا تیم ملی باید در آخرین مسابقه از اولین مرحله انتخابی جام جهانی 2026 به مصاف ازبکستان برود که قدرتمندترین رقیب ایران و تیم دوم جدول رده‌بندی است. به همین دلیل هم بعید است از ترکیبِ بازی با هنگ کنگ استفاده شود و قطعا کادر فنی تیم ملی از نفرات باتجربه‌تری استفاده خواهد کرد.

دقایقی پیش امیر قلعه‌‌‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری قبل از بازی با ازبکستان درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: «من ژاپن را مثال می‌زنم. وقتی یک بازیکن ۲۰ ساله به تیم‌ملی بزرگسالان می‌آید، ۵۰ تا ۶۰ بازی در تیم‌های ملی پایه انجام داده است اما در ایران این گونه نیست تا تیم‌ملی از این بازیکنان بهره ببرد. با این حال جوانانی که آوردیم ما را امیدوار کرده‌اند

قلعه‌نویی در ادامه صحبت‌هایش درباره جوانگرایی حرف‌هایی زد که نشان می‌داد احتمال بازگشت احسان حاج صفی کاپیتان سابق و 34 ساله تیم ملی به اردو و مسابقات این تیم وجود دارد. قلعه‌نویی گفت: «باید بگویم که سن یک عدد است. وقتی یک بازیکن می‌تواند شاخصه‌های بین‌المللی را از نظر آماری داشته باشد،‌ چه اشکالی دارد از او استفاده کنیم؟ این بازیکن می‌تواند احسان حاج‌صفی باشد. فوتبال علمی شده است و یکسری آمار به کادر فنی می‌رسد که کادر فنی براساس آن، بازیکنانش را انتخاب می‌کند. شما می‌بینید که احسان حاج‌صفی در لیگی سخت مثل یونان شاخص است. باید بگویم که سن در مرحله سوم انتخابی جام جهانی مهم نیست و آمادگی مهم است

1359