یادآوری تلخ طارمی از بازی ایران و قطر؛ در آن شکست همه مقصر بودیم

یادآوری تلخ طارمی از بازی ایران و قطر؛ در آن شکست همه مقصر بودیم

پایگاه خبری فوتبالی- بازی ایران و قطر در نیمه نهایی جام جهانی یکی از خاطرات تلخ مهدی طارمی است.

به گزارش فوتبالی، حدود 6 ماه از شکست تلخ ایران در بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 مقابل تیم ملی قطر می‌گذرد و هنوز هضم آن شکست برای خیلی از فوتبالدوستان ایرانی سخت است. به خصوص این که تیم ملی در مرحله قبل‌تر موفق شده بود تیم قدرتمند ژاپن را شکست بدهد و همه را به قهرمانی در جام ملت‌ها امیدوار کند.

اما یک نمایش ضعیف در بازی با قطر همه خوش‌بینی‌ها را از بین برد. حتی مهدی طارمی که در اغلب مسابقات تیم‌های باشگاهی خودش و تیم ملی آمادگی بالایی دارد در بازی با قطر چندان سرحال نبود. در نهایت هم قطر با شکست دادن ایران به فینال رسید و قهرمان شد.

مهدی طارمی که دیشب مهمان برنامه فوتبال برتر بود در بخشی از این مصاحبه‌اش با محمد حسین میثاقی با سوالی درباره آن بازی مواجه شد. طارمی که مشخص بود از یادآوری آن مسابقه حال بدی پیدا کرده است چندان تمایلی به صحبت در این باره نداشت.

اما  در هر صورت گفت: «دوست ندارم به گذشته فکر کنم چون همیشه رو به جلو نگاه می‌کنم. آن شکست مقصر خاصی نداشت. بالاخره کل تیم از من بگیرید تا تدارکات ... همه مقصر بودیم. شرمنده مردم شدیم. ما آنها را امیدوار کرده بودیم. می‌توانستیم یک اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. اما اتفاقی که می‌خواستیم نیفتاد. با این وجود چیزی از ارزش‌های ما کم نشد. من خودم حتی صحنه موقعیت آخر را که ضربه جهانبخش به دیرک دروازه خورد از بعد از مسابقه تا امروز ندیده‌ام. من 10 دقیقه قبل از این که تعویض شوم عضلات هر دو پایم گرفته بود. وقتی آمدم بیرون لباسم را روی سرم انداختم و تا سوت پایان، بازی را ندیدم. داشتم به این فکر می‌کردم که چرا باید این طور شود. فقط بعد از بازی وقتی داشتیم می‌رفتیم هتل علیرضا جهانبخش داشت با گوشی همان صحنه را تماشا می‌کرد که به من هم نشان داد. من هم به طور گذرا نگاه کردم و بدون این که هیچ حرفی بزنیم وارد اتاق شدیم و روی تخت‌مان دراز کشیدیم.»

1359