اکبر میثاقیان؛ رکورددار صعود به دسته بالاتر

اکبر میثاقیان؛ رکورددار صعود به دسته بالاتر

 پایگاه خبری فوتبالی- صعود شهرداری نوشهر به لیگ یک، باعث ثبت یک رکورد به نام یکی از سرشناس‌ترین مربیان حاضر در فوتبال ایران شد. 

به گزارش فوتبالی، اکبر میثاقیان 72 ساله، برای ششمین بار توانست تیم تحت هدایتش را به دسته بالاتر ببرد تا از این نظر در تاریخ فوتبال ایران، رکورددار شود. او 6 صعود خود را با 6 تیم مختلف تجربه کرده است. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به صعود های سلطان صعود فوتبال ایران در 3 دهه گذشته 

اولین صعود: فصل 1377-1376 با ابومسلم  

سطح اول فوتبال ایران در آن زمان با نام لیگ آزادگان شناخته می‌شد که میثاقیان توانست در پایان آن فصل، ابومسلم خراسان را به لیگ آزادگان برساند. 

دومین صعود: فصل 1382-1381 با شموشک نوشهر 

شموشک نوشهر توانست با کسب 57 امتیاز در انتهای آن فصل، به لیگ برتر صعود کند تا در سومین دوره این لیگ در سطح اول فوتبال ایران حاضر باشد. حضوری که البته یک فصل بیشتر دوام نداشت.

سومین صعود: فصل1389-1388 با شهرداری تبریز  

در آن مقطع، مسابقات لیگ یک در دو گروه 14 تیمی برگزار می‌شد و در نهایت دو تیم اول هر گروه به لیگ برتر صعود کرده و برنده بازی دو تیم دوم هر گروه با یکدیگر، به عنوان آخرین سهمیه صعود به لیگ برتر شناخته میشد. اکبر میثاقیان توانست شهرداری تبریز را صدرنشین گروه اول کند و مسافر لیگ برتر شود تا در لیگ دهم، تبریز در کنار تراکتور، صاحب یک نماینده دیگر هم در لیگ برتر باشد.

چهارمین صعود: فصل 1391-1390 با آلومینیوم هرمزگان 

آلومینیوم هرمزگان با سرمربی سرشناسش، با کسب 37 امتیاز و به عنوان تیم اول گروه دوم لیگ دسته یک، راهی لیگ برتر شد تا در دوره دوازدهم این تورنمنت حاضر باشد.

پنجمین صعود: فصل 1393-1392 با پدیده 

تیمی که با هدایت میثاقیان توانست 46 امتیاز کسب کند و به عنوان صدرنشین گروه اول لیگ یک، به لیگ برتر صعود کرد.  

ششمین صعود: فصل 1403-1402 با شهرداری نوشهر  

میثاقیان در پایان فصلی که گذشت توانست با کسب 52 امتیاز، شهرداری نوشهر را در گروه دوم لیگ دسته دو به رتبه دوم برساند و از طریق مسابقه پلی‌آف، این تیم را مسافر لیگ یک کند.

7899