گزینه جذاب برای نیمکت پرسپولیس؛ این کروات فارسی هم بلد است!

گزینه جذاب برای نیمکت پرسپولیس؛ این کروات فارسی هم بلد است!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که هنوز جدایی اوسمار ویرا از پرسپولیس قطعی نشده است در رسانه‌ها اسامی مربیان مختلفی برای جایگزینی او روی نیمکت پرسپولیس مطرح شده است و این نشان می‌دهد احتمال جدایی اوسمار بالاست و پرسپولیسی‌ها هم برای این که زمان را از دست ندهند مذاکرات را با جانشینان احتمالی آغاز کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، طبق آخرین خبرها قرار شده اوسمار تا پایان این هفته تصمیم خودش را به اطلاع باشگاه پرسپولیس برساند. اما پالس‌هایی هم که در این چند روز از اوسمار دریافت شده است چندان مثبت نیست و تصور خیلی‌ها این است که سرمربی برزیلی به تهران برنخواهد گشت.

حالا داغ‌ترین بحث، انتخاب جانشین اوسمار است. پرسپولیس همیشه یک لیست آماده در چنین مواقعی دارد. لیستی که در آن نام‌‌هایی مثل علی دایی، یحیی گل‌محمدی، برانکو ایوانکوویچ، مهدی تارتار، حسین عبدی و دراگان اسکوچیچ دیده می‌شود. در ساعات اخیر بیشترین مانورها روی نام اسکوچیچ بوده است اما ظاهرا گزینه اصلی فرد دیگری است که مذاکرات با او به شکلی بی سر و صدا آغاز شده و جریان دارد.

این مربی کسی نیست جز پیتر شگرت سرمربی اهل کرواسی که در جام ملت‌های آسیا 2023 با تیم ملی تاجیکستان شگفتی آفرینی کرد و خودش را به عنوان یکی از جذاب‌ترین چهره‌های مسابقات به فوتبالدوستان آسیا شناساند. تاجیکستان که برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا رسیده بود با هدایت شگرت تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت اما در این مرحله مغلوب تیم پرقدرت اردن شد و از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند.

شگرت به خاطر شخصیت کاریزماتیک، برون‌گرا و جذابی که داشت به یکی از چهره‌های ویژه تورنمنت تبدیل شد و از آنجا که تاجیکستان اشتراکات زیادی با ایران دارد او و تیمش مورد توجه و حمایت ایرانی‌ها هم قرار گرفته بودند. اما به شکلی غیر منتظره در پایان جام شگرت از تاجیکستان جدا شد.

حالا خبر رسیده است که شگرت مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته است. نکته مهم این است که شگرت به دلایل مختلف و با فاکتورهایی که دارد ظاهرا گزینه بسیار مقبولی برای پرسپولیس است. اولین نکته همان کاراکتر و شخصیت اوست که جذابیت‌های فراوانی دارد.

این که او کروات است هم برای مدیران پرسپولیس مهم است. به هر حال کروات‌ها کارنامه بدی در ایران ندارند و اشتراکات فرهنگی   احساسی زیادی هم با ایرانی‌ها دارند. در این مورد شگرت وضعیت بهتری هم دارد. چرا که در تیم ملی تاجیکستان کار کرده است و حتی با فرهنگ و زبان فارسی هم آشنایی خوبی دارد.

فاکتور مثبت دیگری هم شگرت دارد قیمت اوست. شگرت با سابقه کار در تیم‌های ملی مالدیو، افغانستان و تاجیکستان قیمت مناسبی دارد و پرسپولیسی‌ها گمان می‌کنند می‌توانند با همان پولی که قرار بود به اوسمار ویرا بدهند، شگرت را متقاعد کنند که به ایران بیاید. در نهایت این که شگرت در حال حاضر تیم ندارد و مربی آزاد محسوب می‌شود و نیازی به مذاکره با تیم دیگری نیست.

با همه این توضیحات به نظر می‌رسد شگرت گزینه بدی برای پرسپولیس نباشد اما هنوز مشخص نیست واکنش هواداران پرسپولیس در قبال همکاری احتمالی با شگرت چیست. اما این موضوع هم می‌تواند ظرف دو سه روز آینده مشخص شود. یعنی در همان زمانی که اوسمار قرار است پاسخ نهایی را به پرسپولیس بدهد.

1359