ماجرای خطای هند معروف علیزاده از زبان هاشم بیک‌زاده

ماجرای خطای هند معروف علیزاده از زبان هاشم بیک‌زاده

پایگاه خبری فوتبالی - هاشم بیک‌زاده درباره خطای هند معروف علی علیزاده در دربی صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، دربی شماره ۶۶ استقلال و پرسپولیس همواره با خطای هند معروف علی علیزاده - که این روزها نامش در پرونده فساد در باشگاه مس، زیاد شنیده می‌شود - یادآوری می‌شود. خطایی بدموقع در دقایق پایانی بازی که باعث شد استقلال بازی برده را با تساوی عوض کند و این صحنه در تاریخ دربی‌ها ماندگار شود؛ خطایی که از جمله خانمان سوزترین خطاهای فوتبال ایران بوده است.

همین دربی یکی از قسمت های گفت و‌ گوی مفصل هاشم بیک‌زاده بوده و این مدافع می‌گوید علیزاده پس از آن خطا یک هفته از ناراحتی سر تمرین نیامده است. خطایی که از نظر بیک‌زاده، علیزاده از روی اشتباه انجام داده و اصلاً قصدی در کار نبوده است؛ مخصوصاً اینکه آن زمان شائبه عمدی بودن این خطا برای به تساوی کشیده شدن بازی وجود داشت.

پیشکسوت آبی‌ها جو رختکن این تیم پس از تساوی فوق را هم بدون تنش توصیف می‌کند و می‌گوید تنها روزی بود که امیر قلعه نویی ناراحت نبود و علیزاده با معذرت خواهی به رختکن آمده و گریه کرد. نکته جالب اینکه هاشم می‌گوید هیچ گاه جمله منشوری از قلعه نویی نشنیده و این در حالی است که کارلوس کی‌روش و ریکاردو ساپینتو به زبان انگلیسی از عبارات منشوری استفاده می‌کردند!

بیک‌زاده در رابطه با جو رختکن استقلال پس از تساوی با پرسپولیس با اشتباه علیزاده چنین گفت: «علیزاده خیلی ناراحت بود و معذرت‌خواهی کرد. اصلاً تنها روزی که امیر قلعه‌نویی عصبانی نبود همان روز بود چرا که علیزاده در رختکن آمد و معذرت‌خواهی کرد و اصلاً گریه می‌کرد. چرا که خیلی فشار روی او بود. امیرخان هم پذیرفت که اشتباهی انجام داده است. خداراشکر در آن مسابقه بازنده نشدیم وگرنه شرایط خیلی فرق می‌کرد. زمانی که ما بازی می‌کردیم جمله منشوری از قلعه‌نویی نشنیدیم. شاید آن موقعی که جمله منشوری استفاده کردند دوره ما نبوده است. مثلاً کارلوس کی‌روش هم صحبت منشوری انجام می‌داد ولی به زبان انگلیسی، همینطور ساپینتو.»

1997