فرکی و اشاره به یک حقیقت تلخ؛ لیگ 23 پدیده‌ای نداشت!

فرکی و اشاره به یک حقیقت تلخ؛ لیگ 23 پدیده‌ای نداشت!

پایگاه خبری فوتبالی- مربی اسبق تیم ملی معتقد است لیگ برتر دچار افت زیادی شده و برخلاف گذشته، بازیکن خارق‌العاده‌ای در آن به چشم نمی‌آید.

به گزارش فوتبالی، یکی از نکات مهم در مورد فصل اخیر لیگ برتر که از دید کارشناسان هم پنهان نمانده، افت کیفی لیگ نسبت به ادوار گذشته است. واقعیت این است که در لیگ امسال، به ندرت می‌شد بازیکنی را پیدا کرد که از نظر تکنیک و عملکرد فنی یک سر و گردن از همه بالاتر باشد و بتوان اسم پدیده بر روی او گذاشت.

اگر بازی‌ها را دنبال کرده باشید، به سادگی قابل ملاحظه بود که دو تیم بزرگ پایتخت، تا چه اندازه به بازیکنان خارجی خود متکی بودند و خیلی از نتایج خوب سرخابی‌ها مدیون خارجی‌ها بود. اورونوف که یک تنه چندین امتیاز را به حساب پرسپولیس واریز کرد و موفقیت استقلال هم که تاحدود زیادی مدیون درخشش بلانکو و ماشاریپوف بود.

این مسئله تنها مختص تیم‌های لیگ برتری نبود و دیدید که حتی یک تیم بحران‌زده مانند استقلال خوزستان که هفته‌های زیادی در محدوده سقوط قرار داشت، به لطف بازیکنان خارجی خود توانست نتایج بهتری بگیرد و خود را از سقوط نجات دهد.

حسین فرکی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته، به این موضوع اشاره کرده و می‌گوید: " حقیقت ماجرا، من پدیده خاصی در لیگ 23 ندیدم. لیگی که در آن پدیده نباشد نشانگر عملکرد ضعیف است. مثل گذشته شاهد پدیده‌ها در لیگ نیستیم. اگر هم بخواهیم نام یکی، دو بازیکن را برای کل لیگ بگوییم اصلاً آدم خجالت می‌کشد. ما ۱۶ تیم لیگ برتری داریم و ۱۷ تیم دسته اولی اما در آنها ممکن است ۲ پدیده به چشم بیاید که آن هم تازه صد درصد نیست. مثل گذشته نیست که پدیده کاملاً مشهود باشد. آنقدر پدیده‌ها خوب باشند که ما بگوییم امسال ۱۰ پدیده در لیگ دیدیم. در مقایسه با این تعداد تیم لیگ برتری و لیگ یکی، من چیزی ندیدم."

7474