انتقاد فنی حسن زاده از نکونام: از مهاجم، مدافع می سازد!

انتقاد فنی حسن زاده از نکونام: از مهاجم، مدافع می سازد!

پایگاه خبری فوتبالی– رضا حسن زاده مدافع اسبق باشگاه استقلال، امروز در مصاحبه‌ای که انجام داده، انتقاداتی به استقلال تحت هدایت جواد نکونام داشته است اما قسمتی از صحبت های این استقلالی قدیمی درباره تفاوت یحیی گل محمدی با جواد نکونام جالب توجه است.

به گزارش فوتبالی، حسن زاده می گوید زمان انتخاب نکونام برخی وی را با گل محمدی مقایسه می‌کردند ولی او و گروهی از پیشکسوتان این قیاس را قبول نداشتند و می گفتند استقلال به یک سرمربی با تاکتیک هجومی احتیاج دارد: «زمانی که جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد خیلی‌ها او را با یحیی (گل محمدی) مقایسه کردند و معتقد بودند او هم از قشر مربیان جوانی است که فوتبال روز را به خوبی در تیم پیاده می‌کند اما من و گروهی از پیشکسوتان استقلال این موضوع را نپذیرفتیم و همه دیدند که نظر ما درست است.»

پیشکسوت آبی ها در ادامه با مثالی جالب توجه منظور خود را از تفاوت سبک نکونام و یحیی توضیح می دهد و مدعی است سرمربی استقلال سبک و سیاق کارلوس کی‌روش را در ذهنش جا انداخته و حتی این قابلیت را دارد تا از یک مهاجم، مدافع بسازد!

حسن‌زاده در این زمینه چنین گفت: «جواد نکونام سبک و سیاق فوتبال کارلوس کی‌روش را در ذهنش جا انداخته و با همان مدل فوتبالِ پاس قدیم تیم‌های تحت امرش را هدایت می‌کند. یک مثال می‌زنم که این موضوع برای همه مخاطبان جا بیفتد. اگر شما به یحیی گل محمدی یک مدافع بدهید او از آن مدافع یک مهاجم می سازد اما جواد نکونام این قابلیت را دارد تا از یک مهاجم مدافع بسازد و همانطور که دیدیم سبک تیمی‌اش کلاً دفاعی و بسته است. هوادار امروز فوتبال این موضوع را می‌فهمد و می‌داند که فوتبال زیبا چیست.»

1997