گزارش ویژه/ اوسمار و پرسپولیس در بلاتکلیفیِ محض؛ چند روز دیگر هم صبر کنید

گزارش ویژه/ اوسمار و پرسپولیس در بلاتکلیفیِ محض؛ چند روز دیگر هم صبر کنید

پایگاه خبری فوتبالی- وضعیت تمدید قرارداد اوسمار با پرسپولیس در مبهم‌ترین شکل ممکن قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، آیا اوسمار در پرسپولیس می‌ماند؟ این مهم‌ترین سوال و بزرگ‌ترین نگرانی هواداران پرسپولیس در روزهای اخیر است. موضوعی که قرار بود خیلی زودتر با تمدید قرارداد این مربی ختم به خیر شود اما با گذشت یک هفته از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم نه تنها خبری از تمدید قرارداد نشده است بلکه برآیند اخبار به سمت پایان همکاری این سرمربی برزیلی با پرسپولیس پیش می‌رود.

هواداران پرسپولیس در حالی نگران جدایی اوسمار هستند که وقتی در پایان نیم‌فصل اول او جانشین یحیی گل‌محمدی شد به شدت به این تصمیم باشگاه اعتراض داشتند. چون آنها منتظر یکی مثل برانکو ایوانکوویچ بودند. اما اوسمار خیلی زود توانست تغییرات مثبتی در تیم ایجاد کند و با کمک بازیکنانی که در نیم‌فصل جذب شدند کم کم به صدر جدول نزدیک شود و در نهایت پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند.

هواداران پرسپولیس از همان روزهایی که متوجه پیشرفت تیم شدند موافقت‌شان را با تمدید قرارداد اوسمار اعلام کردند. قراردادی که با پایان این فصل تمام شده است. هر چند در یک برهه کوتاه با باخت به آلومینیوم اراک در جام حذفی و تساوی خانگی با سپاهان در لیگ برتر تردیدهایی نزد هواداران به وجود آمده بود

اما باشگاه پس از اولین باری که پرسپولیس در این فصل به صدر جدول رفت مذاکرات جدی با اوسمار را استارت زد. روند مذاکرات هم طبق گفته‌های دو طرف خوب پیش می‌رفت و حتی رضا درویش مدیر عامل باشگاه اعلام کرد که قبل از پایان فصل قرارداد جدید امضا خواهد شد.

اما در نهایت هم خبری از تمدید قرارداد نشد و اوسمار پس از پایان فصل ایران را ترک کرد تا به کشورش سفر کند. اولین نشانه‌های تردید در تمدید قرارداد اوسمار درست ساعاتی پس از قهرمانی پرسپولیس مشاهده شد. جایی که افشین پیروانی به برنامه فوتبال برتر رفته بود تا درباره پرسپولیسِ این فصل و قهرمانی هیجان انکیز این تیم در روز آخر صحبت کند

پیروانی در این باره گفت: «شرایط تمدید قرارداد اوسمار همه جوره مهیا شده است و منطقی است که با اوسمار ادامه بدهیم.» میثاقی پرسید: «یعنی اوسمار برای فصل آینده می‌ماند؟» که پیروانی در جواب گفت: «اگر نظر من باشد که بله. دو سه جلسه مذاکره شده است ولی هنوز قراردادی به امضا نرسیده است. ان شاالله که زودتر تعیین تکلیف شود. چون تیم باید برای فصل آینده کارش را شروع کند.» در جملات پیروانی هیچ نشانه‌ای از اطمینان خاطر درباره تمدید قرارداد دیده نمی‌شد. بعد هم خبر آمد که اوسمار مذاکرات برای تمدید را به دلیل بیماری همسرش متوقف کرده است.

البته سرمربی برزیلی در روزهای اخیر با درویش تماس‌ها و گفت‌وگوهایی داشته است. اما ظاهرا نتیجه این مذاکرات خیلی مثبت نبوده است و به نظر می‌‌رسد دو طرف بیشتر به پایان همکاری نزدیک هستند تا ادامه همکاری. آخرین شایعه‌ای هم که مطرح شده خبر توافق اوسمار با باشگاه بوریرام تایلند است. هر چند برخی معتقدند این شایعه می‌تواند در راستای بازارگرمیِ اوسمار برای بالا بردن رقم قراردادش با پرسپولیس باشد.

نکته مهم دیگر این است که در تصمیم نهایی اومسار همسرش هم نقش زیادی دارد. امروز خبرگزاری مهر خبر داده که اوسمار صبح امروز شنبه طی تماس تلفنی با باشگاه پرسپولیس اعلام کرد هنوز نتوانسته است درباره تمدید قرارداد با باشگاه به جمع بندی لازم با خانواده‌اش برسد. او در این تماس تلفنی ضمن اعلام علاقه برای تمدید قرارداد به صراحت اعلام کرده است هیچ درخواست مالی اضافی ندارد و تنها منتظر تصمیم‌گیری نهایی با مشورت همسرش است.

این آخرین اتفاقی است که در ماجرای اوسمار و پرسپولیس افتاده است. در نظرسنجی‌هایی هم که در یکی دو روز اخیر در چند سایت و کانال درباره پیش‌بینی هواداران از ماندن یا نماندن اوسمار انجام شده است، گزینه «نماندن» رای بیشتری آورده است. حالا هواداران پرسپولیس منتظر خبرهای رسمی از باشگاه هستند.

1359