نبازترین میزبان‌های تاریخ لیگ برتر؛ قلعه سرخابی

نبازترین میزبان‌های تاریخ لیگ برتر؛ قلعه سرخابی

پایگاه خبری فوتبالی - یک نیم‌فصل بدون باخت در بازیهای خانگی، استقلال را به پرسپولیس در صدر این جدول رساند.

به گزارش فوتبالی، حالا هر دو تیم، هیچ باختی در 29 میزبانی آخرشان ندارند و البته استقلال این شانس را دارد که با یک بازی خانگی بدون باخت دیگر، به تنهایی صاحب این رکورد ویژه شود.

یک: 29 بازی بدون باخت

نباختن به گل‌گهر یعنی یک فصل بدون باخت خانگی برای استقلالِ نکونام. این 15 بازی در کنار 14 بازی بدون شکست آبی‌ها در لیگ 22 با ساپینتو، استقلال را به 29 بازی بدون باخت در خانه رساند؛ 21 برد و 8 مساوی. آخرین باخت استقلال در خانه مربوط است به شکست برابر سپاهان در هفته اول لیگ 22. اگر آن شکست نبود، استقلال حالا هیچ باختی در 45 میزبانی آخرش نداشت. استقلال با نباختن در اولین میزبانی لیگ 24، از پرسپولیس عبور کرده و با ثبت 30 میزبانی بدون شکست، به تنهایی صاحب این رکورد می‌شود.

پرسپولیس 29 بازی بدون باخت خانگی را در لیگ‌های 19، 20 و 21 ثبت کرد. آنها برای رسیدن به این رکورد، یک بازی در لیگ 19، 15 بازی در لیگ 20 و 13 بازی را در لیگ بیست و یکم نباختند. تیم گل‌محمدی بعد از شکست برابر ذوب‌آهن در لیگ نوزدهم، دیگر در خانه نباخت تا نوبت به بازی با سپاهان در لیگ 21 رسید که البته این بازی در سیرجان برگزار شد ولی قرمزها، میزبانش بودند. پرسپولیس در این بازه زمانی صاحب 24 برد شد و 5 بازی را با تقسیم امتیاز ترک کرد.

دو: 28 بازی بدون باخت

این رکورد متعلق است به سپاهان که در لیگ‌های 13، 14 و 15 رقم خورد. سپاهان از باخت به ملوان در لیگ سیزدهم تا شکست برابر استقلال در لیگ پانزدهم، صاحب 17 برد و 11 مساوی شد. در این بازه زمانی، آنها در 8 میزبانی پایانی لیگ سیزدهم به علاوه تمام 15 بازی لیگ چهاردهم و 5 بازی ابتدایی لیگ پانزدهم شکست نخوردند و 733 روز را بدون باخت در خانه سپری کردند.

سه: 26 بازی

بازهم پرسپولیس صاحب این رکورد شد: 26 بازی بدون شکست شامل 17 برد و 9 مساوی. جالب اینکه این رکورد با شکست برابر تراکتور، استارت خورد و با شکست برابر همین تیم، تمام شد. پرسپولیس در این بازه زمانی، 8 میزبانی پایانی لیگ دوازدهم، هر 15 بازی خانگی لیگ سیزدهم و 3 بازی خانگی لیگ چهاردهم را بدون شکست تمام کرد.

چهار: 25 بازی

یکی از دو تیم صاحب این رکورد، فولاد است. تیمی که 18 برد و 7 مساوی را در این 25 میزبانی کسب کرد. آنها در 10 میزبانی پایانی لیگ نوزدهم، شکست نخوردند. ولی اوج کارشان در لیگ بیستم رقم خورد که با هدایت نکونام، هیچکدام از 15 میزبانی‌شان را واگذار نکردند. این رکورد با باختن در اولین میزبانی لیگ بیستم برابر پرسپولیس، شکست.

استقلال هم در یک مقطع زمانی، 25 بازی خانگی پیاپی را بدون شکست سپری کرد و صاحب 16 برد و 9 مساوی شد. آنها در 4 میزبانی پایانی لیگ چهارم به علاوه هر 15 بازی خانگی لیگ پنجم به علاوه 6 میزبانی ابتدایی لیگ ششم، شکست نخوردند و بیشتر از 600 روز را بدون باخت در ورزشگاه آزادی گذراندند. این رکورد با باخت برابر پیکان، شکست.

5390