نامه پیشکسوتان استقلال به وزارت ورزش: جلوی قهرمانی‌های ساختگی را بگیرید!

نامه پیشکسوتان استقلال به وزارت ورزش: جلوی قهرمانی‌های ساختگی را بگیرید!

پایگاه خبری فوتبالی- جمعی از پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان به اشتباهات داوری در فصل گذشته لیگ برتر اعتراض کردند.

به گزارش فوتبالی، جمعی از پیشکسوتان استقلال در نامه‌ای به کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به اشتباهات داوران در فصل پیشین لیگ برتر اعتراض کردند و خواستار ورود هر چه زودتر VAR به فوتبال ایران شدند.

در این نامه که به امضای افرادی چون علی جباری، حسن روشن، نصرالله عبداللهی، شاهرخ بیانی، عباس سرخاب، بیژن طاهری، ایمان عالمی، مهدی پاشازاده، ستار همدانی، محمد نوری، آرش برهانی و ... رسیده، آمده است:

«قهرمان واقعی در دل مردم باقی می‌ماند، نه قهرمان غیرواقعی و ساختگی. در فصل تمام شده لیگ هر چند جام قهرمانی به رقیب رسید، اما چه کسی است که منکر مظلومیت استقلال شود؟ در میان دوربین‌های بی‌شمار و مقابل دیدگان میلیون‌ها ایرانی، رقیب در موقعیت صد درصد آفساید دروازه حریف را باز کرد (همانطور که چندین گل آفساید دیگر به ثمر رساند و امتیاز گرفت) و با ناشایستگی تمام، در فصل پرچم‌های اشتباه و سانسور آفسایدها، جام قهرمانی را تصاحب کرد.

این ظلم آشکار است. بدون شک فصل سیاه فوتبال را تمام کردیم. فصل مملو از اشتباهات بی‌شمار داوری به نفع تیمی خاص. چگونه است که در روز روشن، اینگونه می‌توان حق هواداران میلیونی استقلال را خورد؟ این حق‌الناس است. نه ما، نه هواداران و نه کلیه عوامل تیم و باشگاه، مسببان آن را حلال نخواهیم کرد.

آقای کیومرث هاشمی وزیر محترم ورزش، می‌دانیم شما نیز از این وضعیت کلافه شده و به داوری‌ها شک دارید. می‌دانیم شما نیز از فوتبال پاک ناامید شده‌اید. دیگر کار از تقاضا یا درخواست یا خواهش گذشته است، شما را قسم می‌دهیم برای جلوگیری از قهرمانی‌های ساختگی و ناجوانمردانه که البته مجموعه‌ای آن را مهندسی می‌کنند، زودتر VAR را به فوتبال ایران بیاورید و اجازه ندهید عده‌ای هدفمند و به دور از انسانیت، اینگونه جام را به تیمی سپرده و تیمی دیگر را قربانی کنند.

البته برای ما و قطعاً اهالی منصف فوتبال، استقلال قهرمان پاک است و آن جامی که در روز آخر لیگ در ورزشگاه آزادی بالا رفت، چیزی جز یک نمایش ساختگی نبود. آقای وزیر! شاید شما شک داشته باشید، ولی ما به یقین رسیدیم چشم‌های‌شان را جایی که باید می‌بندند و چیزی را که باید نمی‌بینند. عاجزانه از شما و نهادهای نظارتی می‌‌خواهیم کمک کنید فوتبال یک بار برای همیشه پاک شود. ما پیشکسوتان استقلال نه تنها از شما بلکه از دیگر مسئولان کشور تقاضا داریم جزئیات فصل جاری را بدون کم و کاست زیر ذره‌بین‌های نظارتی قرار دهید تا به سرمنشا ناپاکی برسید».

7474