به روزرسانی ترنسفر مارکت؛ با ارزش‌ترین‌های لیگ برتر ایران را بشناسید

به روزرسانی ترنسفر مارکت؛ با ارزش‌ترین‌های لیگ برتر ایران را بشناسید

پایگاه خبری فوتبالی- سایت معتبر ترنسفر مارکت با به روز رسانی ارزش هر کدام از بازیکنان شاغل در لیگ‌های پایان یافته، 10 بازیکن برتر لیگ ایران را معرفی کرد. 

به گزارش فوتبالی، این 10 نفر عبارتند از: 

1- اوستون اورونوف از پرسپولیس با ارزش 2.5 میلیون یورو 

2- حسین کنعانی زادگان از پرسپولیس با ارزش 2.2 میلیون یورو 

3- ریکاردو آلوز از تراکتور با ارزش 1.8 میلیون یورو 

4- جلال الدین ماشاریپوف از استقلال با ارزش 1.7 میلیون یورو 

5- مهرداد محمدی از استقلال با ارزش 1.6 میلیون یورو 

6- مهدی ترابی از پرسپولیس با ارزش 1.5 میلیون یورو 

7- شهریار مغانلو از سپاهان با ارزش 1.3 میلیون یورو 

8- علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، رضا اسدی از سپاهان و کوین یامگا از استقلال هر کدام با ارزش 1.2 میلیون یورو 

از نکات جالب این جدول می‌توان به حضور 4 نماینده از تیم قهرمان لیگ یعنی پرسپولیس اشاره کرد. تیمی که بیشترین نماینده را در بین 10 بازیکن ارزشمند لیگ دارد. علاوه بر این، حضور یامگا در بین این ده نفر نیز جالب است. یامگا 27 ساله نیم فصل دوم را به دلیل مصدومیت از ناحیه چشم از دست داد و عملا نیمی از فصل را از روی سکو ها دنبال کرد و نسبت به آپدیت قبلی نیز کاهش 8 درصدی را تجربه کرده اما با این وجود، باز هم جزو ده بازیکن ارزشمند لیگ برتر است. حضور 40 درصدی خارجی‌ها نیز در این جدول قابل تامل است.

40 درصد از با ارزش‌ترین‌های لیگ ایران را بازیکنان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند که نیمی از آن‌ها ازبک هستند. ازبک‌هایی که در میانه فصل به استخدام پرسپولیس و استقلال درآمدند اما به دلیل درخشش  با پیراهن تیم‌های ایرانی، با افزایش ارزش چشمگیری رو به رو شدند. 

اوستون اورونوف 2.5 برابر افزایش داشته و ماشاریپوف نیز 13 درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است. این دو، علاوه بر حضور در میان 10 چهره ارزشمند لیگ ایران، در بین 10 چهره ارزشمند تیم ملی ازبکستان نیز قرار دارند. اورونوف در رتبه سوم و ماشاریپوف در رتبه ششم.  

وضعیت تیم‌ها بر اساس این به روزرسانی چگونه است؟ 

در بین تیم‌های ایرانی نیز پرسپولیس با افزایش 10 درصدی نسبت به آپدیت قبلی، با ارزش 15.95 میلیون یورو در رتبه اول، استقلال با افزایش نزدیک به 2 درصدی با ارزش 13.53 میلیون یورو در رتبه دوم و تراکتور با افزایش نزدیک به 3 درصدی با ارزش 12.18 میلیون یورو در رتبه سوم قرار دارند. سپاهان نیز در کمال تعجب کاهش ارزش 1 درصدی داشته و با 11.08 میلیون یورو در رتبه چهارم قرار دارد. بیشترین درصد افزایش ارزش نیز مربوط به شمس آذر قزوین است که با افزایش 16 درصدی با 6.09 میلیون یورو در رتبه دهم قرار گرفته است. بیشترین درصد کاهش نیز مربوط به برزیلی‌های لیگ ایران  است. صنعت نفت آبادان در این به روز رسانی با کاهش 12 درصدی و با 4.99 میلیون یورو در رتبه چهاردهم قرار دارد. بعد از صنعت نفت نیز، مس رفسنجان با 4 میلیون یورو در رتبه پانزدهم و هوادار با ارزش 3.98 میلیون یورو در رتبه شانزدهم و پایانی قرار دارند.

7899