آقای گل و تیم قهرمان؛ دو خط موازی که دیگر به هم نمی‌رسند!

آقای گل و تیم قهرمان؛ دو خط موازی که دیگر به هم نمی‌رسند!

 پایگاه خبری فوتبالی- انگار قرار نیست آقای گل لیگ از تیم قهرمان باشد.

به گزارش فوتبالی، شهریار مغانلو در حالی برای دومین سال متوالی به عنوان بازیکن سپاهان آقای گل لیگ شد که خبری از قهرمانی شاگردان مورایس در لیگ نبود و پرسپولیس از مقام قهرمانی‌اش دفاع کرد.

آخرین باری که آقای گل لیگ از تیم قهرمان بوده، به لیگ هفدهم برمی‌گردد که علی علیپور، آقای گل لیگ شد و پرسپولیس هم جام قهرمانی را بالای سر برد.  

در طول بیست و سه فصلی که از شروع لیگ برتر گذشته، تنها در هفت دوره، آقای گل از تیم قهرمان بوده است: 

لیگ دوم: ادموند بزیک از سپاهان با 13 گل آقای گل شد و قهرمانی به سپاهان رسید.

لیگ پنجم: در فصل قهرمانی استقلال، غلامرضا عنایتی با 21 گل آقای گل شد. لیگ هفتم: پرسپولیس قهرمان شد و محسن خلیلی از پرسپولیس با 18 گل بهترین گلزن فصل، لقب گرفت.

لیگ هشتم: در فصل قهرمانی استقلال، آرش برهانی با با 21 گل، آقای گل شد.

لیگ نهم: عماد رضا با 19 گل از سپاهان آقای گل شد و جام هم به این تیم رسید.

لیگ شانزدهم: مهدی طارمی با 18 گل، بهترین گلزن فصل شد و جام قهرمانی به پرسپولیس رسید.

لیگ هفدهم: برای دومین فصل متوالی، هم پرسپولیس قهرمان شد و هم عنوان آقای گلی لیگ به بازیکنی از این تیم رسید و علی علیپور با 19 گل، آقای گل شد.

سپاهان بیشترین آقای گل را دارد: در 23 فصل لیگ برتر و در 6 دوره، آقای گل لیگ از سپاهان بوده، 5 آقای گل لیگ، پرسپولیسی بودند و 4 بار هم این عنوان به بازیکنی از استقلال رسیده است. تراکتور با 2 آقای گل، در رده بعدی قرار دارد. ابومسلم، ذوب آهن، فولاد، سایپا، ملوان و مس رفسنجان هم هستند که در جدول بهترین گلزنان لیگ برتر، صاحب نماینده بوده‌اند.

وجه مشترک پرسپولیس و تراکتور: این دو تیم برای دو فصل متوالی، صاحب بهترین گلزن لیگ بودند. کریم انصاری‌فرد در لیگ سیزدهم و زمانی که بازیکن تراکتور بود، آقای گل شد و ادینیو در لیگ چهاردهم به این عنوان رسید. مهدی طارمی و علی علیپور هم در لیگ شانزدهم و هفدهم آقای گل شدند.

7899