روزهای سخت دفاع چپ اسبق استقلال؛ چینی نیاز به پیوند هر دو کلیه دارد

روزهای سخت دفاع چپ اسبق استقلال؛ چینی نیاز به پیوند هر دو کلیه دارد

پایگاه خبری فوتبالی- بیماری علی چینی بعد از مدتی دوباره به شکل شدیدتری عود کرده است.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر انتشار تصاویر و اخباری درباره علی چینی هافبک اسبق باشگاه استقلال باعث نگرانی فوتبالدوستان ایرانی شده است. چینی قبلا دچار بیماری کلیوی سختی شده بود و بعد از مدتی درمان به بهبودی نسبی رسیده بود. اما به تازگی  بیماری او با شدت بیشتری عود پیدا کرده است. به حدی که هر دو کلیه او از کار افتاده است.

چینی با بازی در تیم  پیام مشهد در فوتبال ایران چهره شد و وقتی با پیشنهاد باشگاه استقلال مواجه شد بی‌درنگ این پیشنهاد را پذیرفت و پیراهن این تیم را به تن کرد. او در دورانی به استقلال پیوست که این تیم ستاره‌های زیادی را در اختیار داشت. 

با این که دوران بازیِ چینی در استقلال چندان طولانی نبود اما او در این مدت به موفقیت‌های بزرگی رسید. با این وجود مصدومیت‌های متعدد و کوچک و بزرگی که گریبان چینی را می‌گرفت اجازه نداد موفقیت‌های او ادامه داشته باشد.

چینی بعد از جدایی از استقلال در تیم‌های شهرداری رشت و نساجی مازندران هم بازی کرد. با پایان دوران بازی، چینی کار مربیگری را هم شروع کرد. آن هم در تیم‌های پایه استقلال و تیم دوست داشتنی شموشک نوشهر.

مهم‌ترین دوران فعالیت او به عنوان مربی با دستیاری علیرضا منصوریان در تیم‌های نفت تهران و استقلال شکل گرفت. اما با آغاز بیماری نارسایی کلیه، فعالیت او در زمینه مربیگری هم متوقف شد.

بیماری چینی این بار سخت‌‌تر است و گفته می‌شود او نیاز به پیوند هر دو کلیه دارد. آتیلا حجازی که به تازگی به ملاقات چینی رفته بود خبر داده است او وضعیت خوبی ندارد و میزان هموگلوبین خونش به 3 رسیده است که خبر خوبی نیست.

چینی ظاهرا خودش هم از وضعیت نامساعد خودش خبر دارد و به همین دلیل هم در ویدیویی که روز گذشته از او منتشر شد گفته است: « متاسفانه شرایط خوبی ندارم. امیدوارم با دعای مردم زودتر حالم بهتر شود و به خانه برگردم.»

علی خطیر مدیر عامل سابق استقلال در دورانی که در این باشگاه مسئولیت داشت هزینه بیمه تکمیلی چینی و همچنین برخی دیگر از هزینه‌های او را پرداخت کرد. اما حالا وضعیت کاملا متفاوت است. گفته می‌شود پیوند  کلیه برای او بین 700 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد و انجام این عمل برای او کاملا ضروری است.

در زندگی چینی یک اتفاق بسیار تلخ دیگر هم افتاده است که حتی شنیدنش هم آزاردهنده است. حدود 30 سال پیش و زمانی که چینی یک فوتبالیست جوان بود وقتی از تمرین با خانه برمی‌گردد با پیکر خونین مادرش روبرو می‌شود که ظاهرا توسط یک سارق به قتل رسیده بود.

آن حادثه، تلخ‌ترین روزهای زندگی علی چینی را رقم زد. اما حالا چینی باز هم روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. این روزها خیلی از همبازیان علی چینی به ملاقات او می‌روند اما او به جز این ملاقات نیاز به مساعدت و مراقبت‌های ویژه پزشکی گران‌قیمت هم دارد.

1359