کارشناسی داوری هنگ‌کنگ - ایران

کارشناسی داوری هنگ‌کنگ - ایران

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس داوری به تحلیل قضاوت بازی هنگ کنگ و ایران پرداخت‌.

به گزارش فوتبالی، حیدر سلیمانی در مورد قضاوت قاسم مطر عمانی و کمک‌های هم وطنش در بازی هنگ کنگ و ایران که با برتری ۴ بر ۲ ملی‌پوشان کشورمان تمام شد، اظهار داشت: او قضاوت بی‌نقصی داشت و کاملا نزدیک به صحنه قضاوت کرد. ۲ پنالتی در این مسابقه با سود ایران اعلام شد‌. برخورد توپ به دست مدافع حریف در دقیقه ۱۱ روی ارسال قائدی به درستی پنالتی اعلام شد زیرا دست * از اندازه باز شده و فضا را اشغال کرده بود.

وی افزود: در صحنه پنالتی دوم نیز دروازه‌بان هنگ کنگ وقتی نتوانست برای دفع توپ بیرون آمد نتوانست به آن ضربه بزند و پای طارمی را زد. داور هم با نزدیک بودن به صحنه به درستی پنالتی تشخیص داد.

سلیمانی تاکید کرد: در صحنه گل دوم هنگ کنگ هم یک برخورد طبیعی اتقاق افتاد و اعتراض جهانبخش به اعلام نشدن خطا، درست نبود. این برخوردها در فوتبال طبیعی است که معمولا در محوطه جریمه به خاطر تعداد زیاد بازیکن رخ می‌دهد.

کارشناس داوری عنوان کرد: در صحنه‌ ای حدود دقیقه ۷۰ پس از بیرون رفتن توپ مشخص نشد به چه دلیل کمک داور آفساید مهاجم هنگ کنگ را گرفت زیرا یک مدافع ما تقریبا نزدیک خط دروازه ایستاده بود. حتما تصمیم کمک داور درست بود که مطر آن را تایید کرد.

7474