روایت ثانویه از ماجرای پروین و آمبولانس متخلف؛ فقط تا پارکینگ ورزشگاه رفتند!

روایت ثانویه از ماجرای پروین و آمبولانس متخلف؛ فقط تا پارکینگ ورزشگاه رفتند!

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای آمبولانس ورزشگاه آزادی در روز پایانی لیگ برتر یک حاشیه غیر منتظره درست کرده است.

به گزارش فوتبالی، در اولین روز هفته جاری، بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. مسولان باشگاه پرسپولیس به دلیل این که احتمال زیادی می‌دادند تیم‌شان قهرمان شود از تعدادی از پیشکسوتان این باشگاه دعوت کرده بودند تا به ورزشگاه آزادی بیایند و در جشن قهرمانی شرکت کنند.

اما همین مساله باعث ایجاد یک حاشیه بزرگ شده است. پس از پایان مسابقه و همین طور برگزاری جشن قهرمانی علی پروین و محمود خوردبین به همراه یکی دو نفر از همراهان‌شان قصد خروج از ورزشگاه را داشتند. فیلمی منتشر شد که نشان می‌دهد پروین و همراهانش از آمبولانسی که طبق پروتکل برگزاری مسابقات در ورزشگاه حضور داشته است برای خروج از ورزشگاه استفاده کرده‌اند.

استفاده از آمبولانس برای مصارف شخصی یک کار غیر قانونی است و همین باعث شد انتقادات زیادی از پروین و همراهانش در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور به راه بیفتد. به نظر می‌رسید که این اتفاق تبعاتی هم برای آمبولانس متخلف و شرکتی که مالک آن است به دنبال داشته باشد.

حالا امروز خبر رسید که این شرکت خصوصی پلمپ شده و تمام آمبولانس‌های آن تا تعیین تکلیف به پارکینگ هدایت شده‌اند. رییس سازمان اورژانس شهر تهران گفته است که این اقدام در جهت حفظ اعتماد جامعه به آمبولانس‌ها و این قانون که این خودرو فقط برای انتقال بیمار است انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس شهر تهران همچنین هشدار داده است که این سازمان با هیچ مرکز آمبولانس خصوصی، شرکت‌های تابعه و هر نهاد غیر دولتی که از آمبولانس خصوصی استفاده می‌کند مماشاتی نداشته و هرکس دستورالعمل‌ها را نقض کند با برخود قاطع و قانونی مواجه خواهد شد.

در این که اتفاقی که آن روز در ورزشگاه آزادی رخ داده است یک تخلف نابخشودنی بوده است و باعث کم شدن اعتماد مردم به فعالیت آمبولانس‌ها شده است تردیدی وجود ندارد. اما ظاهرا در روایت اولیه این خبر هم اشتباهی صورت گرفته است.

آن طور که برخی از خبرنگارانی که شاهد ماجرا بودند روایت می‌کنند علی پروین و همراهانش فقط برای خروج از ورزشگاه و رسیدن به پارکینگ ورزشگاه آزادی از آمبولانس استفاده کرده‌اند.

شاید برخی این تصور را داشته باشند که روایت دوم برای کم کردن بار تقصیرات پروین و همراهانش و همچنین آمبولانس متخلف ساخته شده است. اما واقعا این نگاه بدبینانه است. به هر حال علی پروین و همراهانش برای ورود به ورزشگاه از خودروی شخصی استفاده کرده‌اند نه از آمبولانس. اما از آنجا که پروین و خوردبین سن و سال بالایی دارند و به دلیل تماشای مسابقه و حضور در جشن قهرمانی خسته شده بودند با آمبولانس فاصله پیست تارتان ورزشگاه تا پارکینگ را طی کرده‌اند. در واقع این آمبولانس پروین و همراهانش را در پارکینگ ورزشگاه پیاده کرده است تا آنها بقیه مسیر را با خودروی شخصی خودشان طی کنند و آمبولانس بدون مسافر به محل استقرار خودش رفته است.

با این وجود سختگیری سازمان اورژانس در این باره قابل تحسین است و قطعا بهتر بود پروین و همراهانش برای طی کردن فاصله ورزشگاه تا پارکینگ هم از یک وسیله نقلیه عادی استفاده کنند.

1359