نگرانی وریا غفوری؛ چرا عده‌ای در مقابل آمدن VAR مقاومت می‌کنند؟

نگرانی وریا غفوری؛ چرا عده‌ای در مقابل آمدن VAR مقاومت می‌کنند؟

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان اسبق استقلال نگران است که از VAR در فصل آینده لیگ برتر هم استفاده نشود.

به گزارش فوتبالی، بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر جام خلیج فارس با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال به  پایان رسید. این دوره از مسابقات لیگ در حالی به پایان رسید که از نظر اشتباهات داوری یکی از بدترین فصول بود.

خیلی از تیم‌ها از اشتباهات داوری لطمه دیدند و البته سود هم کردند. اما میزان اشتباهات از فصول قبلی بیشتر شده بود. اتفاقی که در بازی روز آخر پرسپولیس و مس رفسنجان افتاد میزان اعتراضات را بیشتر کرد.

در این فصل کمبود سیستم کمک داور ویدیویی بیشتر از همیشه احساس شد. تنها در دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس و استقلال فیفا مجوز استفاده از VAR را داد و بقیه مسابقات بدون استفاده از این سیستم برگزار شد.

حالا وریا غفوری کاپیتان اسبق استقلال هم به جمع معترضان و منتقدان استفاده نکردن از VAR پیوسته است. او در گفت‌وگویی در این باره گفته است: «این که هنوز مقابل ورود VAR مقاومت‌هایی وجود دارد هم نگران‌کننده است و هم نا‌امیدکننده. از طرفی هم با توجه به شائبه‌های فسادی که در فوتبال ما به وجود آمده، ضرورت استفاده از VAR بیش از هر زمانی احساس می‌شود. فکر می‌کنم لیگ بعدی بدون VAR ، هم بی‌معنی و مضحک خواهد بود و هم حاشیه‌های بی‌پایانی خواهد داشت. امسال اگر VAR وجود داشت چه بسا سرنوشت قهرمانی لیگ تغییر می‌کرد.»

وریا در بخشی از حرفهایش از نایب قهرمانی استقلال را هم ارزشمند دانست: «برای از دست رفتن قهرمانی، بسیار متأثر و ناراحت هستم. خیلی امیدوار بودم که این تیم بتواند قهرمان شود و میلیون‌ها استقلالی را خوشحال کند. به‌هرحال باید به همه بازیکنان و کادر فنی و عوامل باشگاه خسته نباشید گفت. من فکر می‌کنم تمام تلاششان را برای موفقیت استقلال انجام دادند و این ارزشمند است.»

1359