حمله شدید خانی به فرشید سمیعی: اولین نفر نامه اخراج نکونام را امضا کرد!

حمله شدید خانی به فرشید سمیعی: اولین نفر نامه اخراج نکونام را امضا کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- عضو سابق هیات مدیره استقلال که معاونت اداری مالی باشگاه استقلال را هم در آن زمان، در اختیار داشت، روایت جدیدی از صورتجلسه اخراج جواد نکونام را رسانه‌ای کرده است.

به گزارش فوتبالی، مهرماه سال قبل بود که یکی از رسانه‌ها با انتشار نامه‌ای، اعلام کرد در جلسه هیات مدیره استقلال تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ در بند ۵ صورت جلسه شماره ۷ باشگاه که با حضور علی خطیر، فرشید هاشم سمیعی، علیرضا خانی، مهدی حیدرزاده و مهدی افضلی تشکیل شده بود، حکم به فسخ یک طرفه قراداد سرمربی تیم داده‌اند.

علی خطیر مدیرعامل وقت استقلال، در آن مقطع با رد اینکه او به دنبال اخراج نکونام است، روی حمایتش از سرمربی تیمش که در صدر جدول هم بوده تاکید کرده و اعلام کرده اگر قرار به رفتن نکونام باشد، یک روز قبل از این اتفاق، او از استقلال خواهد رفت! 

البته علی خطیر نتیجه حمایتش را دید و در نهایت نکونام پس از برکناری خطیر، گفت یکی از بهترین شبهای تاریخ باشگاه استقلال رقم خورده است اما در نهایت جام به رقیب استقلال یعنی پرسپولیس رسید!

این موضوع، تا برنامه این هفته فوتبال برتر، تقریبا فراموش‌ شده بود که حضور فرشید سمیعی در استودیوی این برنامه و سوال محمدحسین میثاقی، باعث شده که دوباره این موضوع، تبدیل به یک سوژه جنجالی شود.

فرشید سمیعی درباره این صورتجلسه چنین توضیحی در برنامه فوتبال برتر داشت:" یک نامه به صورت پیش‌نویس آماده شد اما قرار نبود اجرا شود. اختیار قطع همکاری به مدیریت داده شده بود. البته آن نامه شماره نشد و در باشگاه ثبت نشد. متنش هم با متن نامه‌ای که منظور شماست و الان آن را نشان می‌دهید تفاوت دارد. چون خود آقای خطیر هم اعتقادی به این نامه و اجرایی شدنش نداشت این نامه ثبت نشد. منظور آن نامه فقط حمایت از مدیر عامل جدید و دادن اختیارات به او بود. امضای همه اعضا را هم نداشت."

نکته قابل توجه اینکه علیرغم تکذیب سمیعی مبنی بر اینکه او زیر این نامه را امضا نکرده، مشخص شد که سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه استقلال، یکی از امضاکنندگان آن صورتجلسه بوده است! سمیعی البته پس از اینکه میثاقی گفت امضای او پای نامه بوده است برافروخته شد و کلا مسیر برنامه تغییر کرد.

حالا و دو روز بعد از آن برنامه جنجالی، علیرضا خانی عضو سابق هیات مدیره استقلال، در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، مدعی شده که سمیعی، از همان مقطع با قدرت به دنبال اخراج نکونام بوده است.

صحبتهای او را بخوانید:" سمیعی همان فردی بود که ما را ساعت 9 شب به باشگاه کشاند تا صورتجلسه اخراج جواد نکونام را که آماده کرده بود، امضا کنیم. خدا شاهد است که خود او تنظیم کرده بود و اولین کسی هم که امضا کرد خودش بود که نکونام را اخراج کنیم. می‌گفتند نکونام را شبانه برمی‌داریم و یک مربی خارجی را هم تا ترکیه آورده بودند، یعنی تا این حد پیش رفته بودند. کسی که تا دیروز دنبال زدن نکونام بود الان می‌گوید صورتجلسه‌ای نبود و من امضا نکردم."

صحبتهای خانی درباره اصرار سمیعی برای اخراج نکونام نشان می‌دهد که سمیعی در آن زمان کاملا علیه نکونام بوده است. البته اینکه گزینه سرمربیگری استقلال تا ترکیه هم آمده باشد در نوع خودش عجیب است چرا که برداشتن یک سرمربی در آن شرایط طبعا کار راحتی نبوده است.

1984