ستاره زنان لیون بالاتر از همه ستارگان مردان رئال مادرید در کسب لیگ قهرمانان

ستاره زنان لیون بالاتر از همه ستارگان مردان رئال مادرید در کسب لیگ قهرمانان

پایگاه خبری فوتبالی- چند شب قبل رئال مادرید با برتری مقابل دورتموند برای پانزدهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان شد و رکورد جاودانه ای را به ثبت رساند. البته در این بین چهار بازیکن رئال مادرید هم به رکورد ویژه ای رسیدند.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان اروپا در فصلی که گذشت برای رئالی ها حال و هوای دیگری داشت. رئال مادرید پس از برتری دو بر صفر مقابل دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا به پانزدهمین قهرمانی خود رسید که اختلاف زیادی را با تیم های دیگر در تعداد قهرمانی ایجاد کرد. اما این قهرمانی برای چهار بازیکن رئال مادرید هم رکورد جالبی را به وجود آورد. تونی کروس، لوکا مودریچ، دنی کارواخال و ناچو فرناندز چهار بازیکن رئال مادرید بودند که با کسب این جام، تعداد قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان اروپا به عدد شش رسید تا رکورد بی نظیری از آن ها به جای بماند.

اما نکته جالب تر اینکه رکورداران تعداد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در بین مردان و زنان به بازیکنان تیم فوتبال زنان لیون می رسد. تیم فوتبال زنان لیون در لیگ قهرمانان زنان اروپا هشت عنوان قهرمانی دارد و رکوردار این جام در بین تیم های زنان در اروپا محسوب می شود. سه بازیکن از این تیم در هر هشت قهرمانی حضور داشته اند که آن ها را در کسب این جام در بین مردان و زنان رکوردار کرده است. وندیه رنارد، سارا بوحدادی و لی سامر سه بازیکنی هستند که هشت قهرمانی در لیگ قهرمانان زنان اروپا کسب کرده اند که در این بین وندیه رنارد در فینال اخیر مقابل بارسلونا حضور داشت و همراه این تیم به عنوان دومی رسید تا بالاتر از سایر ستارگان این تیم رکوردار باشد. آماندا هانری و آمل مجری دو بازیکن دیگر لیون هم با هفت عنوان قهرمانی جزو رکورداران این لیگ به شمار می روند.

لیون در فوتبال زنان و رئال در فوتبال مردان رکوردار قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند و به نوعی متخصص این جام محسوب می شوند.

۶۰۰۱