جاودانی: به باشگاه استقلال اخطار دادیم/ محمدی باید بابت الفاظ زشت پاسخگو باشد

جاودانی: به باشگاه استقلال اخطار دادیم/ محمدی باید بابت الفاظ زشت پاسخگو باشد

پایگاه خبری فوتبالی- عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در فوتبال ایران جریمه برای بازیکنان خیلی سنگین‌تر از این است که او با محرومیت روبرو شود.

به گزارش فوتبالی، رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز (سه‌شنبه) با اشاره به صحبت‌های جنجالی مهرداد محمدی که پس از پایان بازی با پیکان انجام داد، اظهار داشت: اخطاری را بابت صحبت‌های این بازیکن به باشگاه استقلال دادیم و باید وی درخصوص الفاظی که گفت، پاسخگو باشد.

وی افزود: طبق ماده ۲۰ قانون انضباطی فوتبال ایران بازیکنان و عوامل تیم‌ها باید از به کار بردن الفاظ زشت که در شان فوتبال ایران نیست خودداری کنند.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما در کمیته انضباطی خودمان باید به نتیجه برسیم که تخلف صورت گرفته است یا منتظر گزارش‌ها بمانیم تا بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

جاودانی در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید حرف‌های بازیکنانی همچون مهرداد محمدی که قراردادچند ده میلیاردی می‌بندند به خاطر این است که احکام بازدارندگی صادر نمی‌شود؟ گفت: به نظر من در فوتبال ایران جریمه برای بازیکنان خیلی سنگین‌تر از این است که بازیکن با محرومیت روبرو شود. در فوتبال اروپا اگر بازیکن با محرومیت همراه شود این محرومیت ممکن از تیم ملی خط بخورد یا موقعیت آنها در باشگاه‌هایشان به خطر بیفتد و مسائل دیگر اما در ایران جریمه نقدی باعث می‌شود از قرارداد بازیکن کسر شود.

وی درباره اینکه ممکن است چه حکمی برای مهرداد محمدی صادر شود، عنوان کرد: طبق ماده ۷۱ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، هرکس که خارج از زمین مسابقه به هر روشی توهین، افترا و نشر اکاذیب انجام دهد با جرایمی همراه خواهد شد که باید درباره آن تصمیم گیری شود.

7474