سهم بزرگ بازیکنان خارجی در بقای استقلال خوزستان

سهم بزرگ بازیکنان خارجی در بقای استقلال خوزستان

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکنان خارجی تیم فوتبال استقلال خوزستان با عملکرد خوب خود یکی از عوامل بقای این تیم در لیگ برتر بودند.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال استقلال خوزستان فصل بیست و سوم لیگ برتر را با هدایت سید سیروس پورموسوی آغاز کرد و در نیم فصل اول آبی‌های خوزستان نتوانستند انتظارات را برآورده سازند و با قرارگیری در رده شانزدهم جدول یکی از مدعیان اصلی سقوط به لیگ دسته اول به شمار می‌رفتند. پورموسوی حتی یک‌بار در نیم فصل اول از هدایت استقلال خوزستان کناره‌گیری کرد که با مخالف مدیران این باشگاه همراه شد و در بین تیم‌های انتهای جدولی فصل بیست و سوم تنها استقلال خوزستان بود که در طول ۳۰ هفته از برگزاری مسابقات دست به تغییر در کادر فنی خود نزد.

با پایان نیم فصل اول و در حالی که استقلال خوزستان تنها ۸ امتیاز کسب کرده بود، مدیران این باشگاه ضمن حمایت از سید سیروس پورموسوی و دستیارانش، اقدام به تقویت تیم خود با جذب بازیکنان خارجی گمنام اما با کیفیت کردند. همچنین با جدایی امیرحسین پیروانی از کادر فنی این تیم و با تصمیم پورموسوی، «مارکو اورلیو» برزیلی به جمع مربیان این تیم اضافه شد.

«ساویو روبرتو»، «آسو رستم» و «عثمان اندونگ» ۳ بازیکن خارجی استقلال خوزستان هستند که در نیم فصل دوم به جمع آبی پوشان اضافه شدند و با عملکرد خوبی که داشتند خیلی زود به ترکیب اصلی این تیم راه یافتند و مورد توجه چند باشگاه هم قرار گرفتند.

آسو رستم مهاجم عراقی استقلال خوزستان در ۱۴ بازی که برای این تیم در لیگ برتر انجام داد موفق شد ۴ بار دروازه حریفان را باز کند و با این آمار پس از جواد آقایی پور به عنوان دومین گلزن برتر این تیم در پایان فصل انتخاب شد. رستم همچنین دو پاس گل نیز برای هم تیمی‌های خود در این ۱۴ بازی مهیا کرد.

ساویو روبرتو هافبک برزیلی استقلال یکی دیگر از بازیکنان باکیفیت این تیم در نیم فصل دوم بود. او در مجموع ۱۳ بازی برای این تیم انجام داد و آمار دو گل و یک پاس گل را از خود بجا گذاشت. روبرتو با آمادگی بدنی خوبی که داشت توانست به خط هافبک آبی‌ها نظم دهد و در بازی با پرسپولیس هم تا زمانی که در زمین حضور داشت، سرخ‌پوشان موفق به باز کردن دروازه استقلال نشدند.

عثمان اندونگ مدافع اهل سنگال با قد و قامت خوبی که داشت توانست در ۱۴ بازی برای استقلال خوزستان به میدان برود و آمار ۳ گل زده را از خود به ثبت رساند که با توجه به پستی که در آن بازی می‌کند، آمار قابل قبولی است.

استقلال خوزستان علاوه بر این ۳ بازیکن، «داستانبک تروسونوف» ازبکستانی را هم در خط دفاع جذب کرد که این بازی از ۳ بازیکن دیگر آمار ضعیف‌تری در گل و پاس گل داشت اما عملکرد فنی خوبی را از خود نشان داد و در بیشتر بازی‌ها از سوی پورموسوی به کار گرفته می‌شد.

قرارداد بیشتر بازیکنان خارجی استقلال خوزستان تا پایان فصل بیست و سوم بود و با توجه به عملکرد خوبی که داشتند مورد توجه تیم‌های بالای جدولی قرار گرفته‌اند و حتی مدیربرنامه برخی از آنها با یکی از ۴ تیم بالای جدول مذاکراتی را داشته است و باید دید استقلال خوزستان موفق به حفظ این نفرات خواهد شد یا سال آینده در تیم دیگری توپ خواهند زد.

7474