استقلال خوزستان؛ دومین خط حمله برتر لیگ در نیم فصل دوم

استقلال خوزستان؛ دومین خط حمله برتر لیگ در نیم فصل دوم

پایگاه خبری فوتبالی- پورموسوی و شاگردانش در نهایت توانستند استقلال خوزستان را در لیگ برتر نگه دارند. موفقیتی که برای رسیدن به آن در نیم فصل دوم آنقدر گل زدند تا ممکن شد. 

به گزارش فوتبالی، استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین در انتهای لیگ آزادگان سال پیش به لیگ برتر صعود کردند تا در لیگ بیست و سوم، در سطح اول فوتبال ایران بازی کنند. شرایطی که باعث شد خوزستان با 3 نماینده، بعد از تهران که 4 نماینده داشت، در رتبه دوم در میان تمام استان‌های دارای تیم در لیگ برتر قرار بگیرد. 

شرایط اما بر وفق مراد استقلال خوزستان پیش نرفت و آنها تا مرز سقوط پیش رفتند اما با گل‌باران تیم‌های مختلف در چند هفته پایانی، به لطف یک امتیاز بیشتر نسبت به پیکان رده پانزدهمی، در رتبه چهاردهم ایستادند و در لیگ برتر ماندنی شدند.  

آمارها نشان می‌دهد استقلال خوزستان در نیمه دوم فصل به لیگ بازگشت. آن‌ها در نیم فصل اول از 45 امتیاز موجود تنها موفق به کسب 8 امتیاز شدند تا با 10 گل زده و 20 گل خورده، در پایان بازی‌های دور رفت، رتبه شانزدهم و پایانی جدول را در اختیار داشته باشند. 

اما در نیم فصل دوم علی الخصوص 5 بازی پایانی، شرایط دگرگون شد و آنها از 45 امتیاز موجود موفق به کسب 20 امتیاز شدند تا در کنار 21 گل زده و 22 گل خورده، در رتبه ششم در جدول بازی‌های دور برگشت قرار بگیرند. آن‌ها مشترکا با تراکتور با 21 گل بعد از پرسپولیس با 26 گل زده در نیم فصل دوم، صاحب دومین خط حمله برتر نیم فصل دوم در لیگ برتر بوده‌اند.   

پورموسوی و شاگردانش در 3 بازی پایانی 30 درصد گل‌های این فصل خود را به ثمر رساندند و این یعنی در این 3 مصاف 9 گل زده‌اند. 9 گلی که 6 تای آن در نیمه اول وارد دروازه حریفان شده است. ضمن این که آن‌ها در 4 مسابقه پایانی با زدن 10 گل، به اندازه تمام گل‌های زده‌شان در نیم فصل اول، دروازه حریفان را باز کرده‌اند. 

آبی‌های خوزستان بیشتر از همه نیز به پرسپولیس و مس رفسنجان گل زده‌اند. آن‌ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت 5 بار دروازه هر کدام از این دو تیم را باز کرده‌اند. البته آنها هرگز نتوانستند دروازه 4 تیم را باز کنند. بازیکنان استقلال خوزستان در مقابل استقلال و تراکتور بالای جدولی و پیکان و فولاد انتهای جدولی ناکام بوده‌اند و نتوانستند در مقابل آن‌ها گلزنی کنند.

7899