پیکان رکوددار سقوط به لیگ آزادگان شد

پیکان رکوددار سقوط به لیگ آزادگان شد

پایگاه خبری فوتبالی- خودروسازان تهرانی در کمال ناباوری و در پایان دوره بیست و سوم جام خلیج فارس به لیگ دسته یک سقوط کردند تا با 5 بار، رکورددار سقوط  در تاریخ لیگ برتر باشند.  

به گزارش فوتبالی، غلامرضا عنایتی و شاگردانش که تا هفته بیست و هفتم اصلا خطر سقوط را احساس نمی‌کردند در 3 هفته پایانی، وضعیت جدول بر وفق مراد آن‌ها پیش نرفت تا برد فولاد در مقابل نساجی در هفته آخر با باخت پیکان در مقابل استقلال همراه شود و آن‌ها برای پنجمین بار به دسته پایین تر سقوط کنند. 

آمار پیکان در سقوط و صعود اما جالب است. آن‌ها به طور مداوم هرگز بیش از یک فصل در لیگ آزادگان بازی نکرده‌اند و هروقت به دسته پایین تر سقوط داشته اند؛ بلافاصله در پایان فصل بعد، مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورده‌اند و به سطح اول فوتبال ایران بازگشته‌اند. 

آن‌ها اولین بار در لیگ چهارم به همراه پگاه گیلان به دسته پایین‌تر رفتند. در لیگ پنجم غایب بودند اما دوباره در دوره ششم به لیگ برتر بازگشتند و 4 دوره متوالی در لیگ برتر بازی کردند اما در نهایت در لیگ دهم مجددا به دسته یک سقوط کردند. 

در لیگ یازدهم غایب بودند اما دوباره در لیگ دوازدهم مجوز حضور در سطح اول فوتبال ایران را کسب کردند. حضوری که دوام نداشت و در پایان دوره دوازدهم، برای بار سوم به دسته یک رفتند. دوره سیزدهم هم به جای لیگ برتر، در لیگ آزادگان بودند و توانستند مجوز حضور در لیگ چهاردهم را به دست آورند اما باز هم در پایان لیگ چهاردهم به دسته یک سقوط کردند تا در سقوط 4 تایی شوند. 

دوری آن‌ها از لیگ برتر هرگز تا به امروز بیش از یک سال طول نکشیده و دوباره در لیگ شانزدهم به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند. بازگشتی که منجر به حضور 7 ساله در لیگ برتر شد اما در دوره بیست و سوم هم  شرایط مطابق میلشان پیش نرفت و آن‌ها در پایان لیگ امسال به دسته یک سقوط کردند تا رکورددار سقوط به دسته یک در تاریخ فوتبال ایران باشند. 

حالا اما باید دید پیکان در پایان فصل آینده می‌تواند مثل رویه همیشگی‌اش، دوباره بعد از یک فصل دوری به لیگ برتر بازگردد یا این رکورد آن‌ها نیز در سال آینده شکسته خواهد شد.

7899